15 December 2010

Sakit Orang Pompuan...

Pagi tadi saya gi kerja cam biasa...ceria dan bersemangat..cewah..tiba-tiba dalam pukul 10 lebih perut tak stabil..biasalah sakit orang pompuan datang sebulan sekali...mula-mula tak layan sangat..cuba jalan-jalan dalam ofis nak bagi kurang sakit...tapi makin lama makin menjadi-jadi nampaknya...

Ish..camne ni...pukul 12.00 tghari ada meeting...pukul 1.30 baru habis..boleh ke bertahan..dahlah asyik berulang keluar masuk toilet..pukul 11.30 saya dah tak boleh tahan...dah sakit tahap gaban dah..muka dah pucat...

Terus jumpa dengan GM..bagitau nak gi klinik jumpa doktor..

Lepas tu ambil beg, terus keluar ofis...pergi klinik..nasib baik husband masih lagi bercuti...kalau tak 'sakit' jugak nak drive tengah sakit macam tu...lepas tu dah sampai klinik nak cari parking lagi..husband cari parking, saya masuk jumpa doktor sorang-sorang je...baik nyer doktor tadi...

Doktor: "Yer Hasniza...apa yang boleh doktor bantu? sakit apa...?"
Saya: "Period pain doktor.."
Doktor: "Ooo period pain..hasniza dah kawin ke belum?"
Saya: "Dah doktor.."
Doktor: "Ada berapa orang anak....?"
Saya: "Belum ada anak lagi.."
Doktor: "Erm...nanti hasniza dah ada anak..doktor bagi jaminan period pain dah takde lagi..."
Saya: "Oo..ye ke doktor..."
Doktor: "Yer betul...ok, hari ni doktor bagi ubat,bagi mc..balik berehat..minum air masak banyak-banyak..."
Saya: "Terima kasih doktor.."

Begitulah ceritanya masa saya gi jumpa doktor baik tu...tapi betul ke kalau dah ada anak tak sakit lagi tiap-tiap bulan? alangkah syukurnya kalau betul...saya kadang-kadang dah tak sanggup nak lalui sakit tu...ada sampai satu tahap tu menangis tak tahan sakit....dulu masa belum kawin, orang cakap dah kawin mesti tak sakit dah..tapi sama je...sampai sekarang masih lagi sengugut...huhu....

Balik rumah, rehat cukup-cukup..pukul 6 petang baru bangun..melampau kan..maklumlah husband ada kat rumah..manja lebih sketlah..hehe...=)

No comments:

Post a Comment

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers

NUFFNANG ADVERTISER

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...