31 January 2011

Kisah Rajuk Yang Panjang...

Assalamualaikum....

Kat mana saya nak start dulu ek..rasa canggung pun ada...maybe sebab dah lama sangat tinggalkan blog ni...mintak maaflah kepada kawan-kawan yang sudi jenguk dan bagi komen tapi saya tak reply...saya masih ada di sini seperti biasa cuma saya tak sempat nak balas, nak reply komen anda semua..(alasan klishe kan) ...=)
Saya masih dilanda perasaan malu sket sebab husband ada publish entry yang mengundang kontrovesi hari tu...hehe...sebenarnya takde masalah besar sangat pun...biasalah gaduh-gaduh sket..lepas tu merajuk panjang...tak sangka lah plak husband mintak maaf sampai mcm tu sekali dia tulis...terharu pun ada...malu pun yer jugak..hikhikhik..=p


Alkisahnya kan masa tu husband saya keje kat Vietnam, duk kat tengah laut atas pelantar...so kami selalu berhubung melalui chatting...tengah best duk layan chatting...tiba-tiba ada gangguan line internet..saya ingat husband tak reply mesej saya..dan dia pun ingat saya tak reply mesej dia....berlaku salah faham....saya pun apa lagi..merajuklah kononya..tak tau nak luah kat mana, saya gatal tangan publish entry pendek kat blog..tajuknya "Penantian di balas dengan Kekecewaan"...


Entry tu sebenarnya pendek je..tapi saya tak tulis terang-terang pun saya kecewa dengan husband...saya buat mcm puisi..bila husband baca blog tu dia tak setuju dengan tindakan saya...memang marah betul dia masa tu...ibarat saya dah jatuhkan maruah dia sebagai seorang suami...saya cuba mintak maaf dan terus delete entry 'tak guna' tu..hehe...


Bermula dari situ lah jadi berpanjangan..saya mintak maaf, saya cakap tak niat lansung nak buat dia malu...tapi yelah...silap saya jugak...husband mcm tak maafkan saya...saya pun diam jelah...tak bukak email, tak tegur..husband pun sama..tak call..tak email...husband tetap diamkan diri walaupun lebih 3 hari...huhu..saya sedih sebab sebelum ni kalau dia marah sekali pun takdelah sampai tak amik tau lansung pasal saya...


Kalau tak silap, hampir seminggu kami tak berhubung...masa tu mood nak tulis blog pun memang dah padam terus...dah "lumpuh"..sebelum ni husband yang jadi penyokong tiba-tiba jadi pembangkang...terus jatuh merudum lah mood berblogging...=)


Kat luar orang tengok saya kuat...kat ofis saya ketawa, buat kerja cam biasa..tapi dalam hati Tuhan je yang tau...satu malam saya rasa saya perlu selesaikan 'kemelut' ni...saya hantar satu mesej keramat kat husband...alhamdulillah...mesej keramat tu boleh cairkan hati husband yang tengah keras masa tu..saya menangis bukan sebab kemarahan dia tapi sebab saya 'terasa' bila dia tak amik berat pasal saya..rasa mcm diabaikan...huhu..


Akhirnya semuanya kembali normal...saya mintak maaf dan husband pun mintak maaf...kan saya dah cakap...bukan besar sangat pun masalah kami tapi rajuknya sampai seminggu...mengada-ngada..=). itulah manusia...masing-masing ada perasaan ego yang perlu dipertahankan...padahal kalau mintak maaf dan bincang dari awal takdelah jadi mcm tu kan...(^__^)


Itu saja citernyer...sekarang ni husband saya terbang lagi ke Vietnam dan saya kembali seorang diri kat rumah...25 februari nanti baru husband balik...hari tu sebulan berjauhan..sekarang ni pun sebulan jugak..sunyi tu memanglah sunyi...tapi ada kebaikan jugak mcm ni...sentiasa di buai perasaan RINDU gitu..cewah..bila dah jumpa sekali sekala tu memang berkepit 24 jam...hikhik...;p.


Rasanyer itu saja entry untuk kali ni...dah panjang sangat dah ni..hehe...terima kasih kepada kawan-kawan blogger yang sudi singgah kat sini...terima kasih banyak-banyak...lepas ni sudi-sudi lah singgah lagi...hehe...(^__^)


No comments:

Post a Comment

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers

NUFFNANG ADVERTISER

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...