18 November 2014

Suami Curang Sebab Isteri Busuk...

Assalamualaikum...


Hari ni bangun je tidor, berdenyut-denyut kepala...malam tadi tak lena sangat memikirkan masalah orang...ya Allah, berilah hamba Mu ini petunjuk...

Aku ni memang marah dengan tindakan orang tu...tapi bila dah tengah malam teringat balik apa yang aku cakap, aku marah dia  petang semalam..kesian plak..menyesal pun ada...

Ya Allah...cara apakah yang paling terbaik aku boleh tolong dia...

Okey..kita lupakan kisah itu sekejap..

Korang ada terbaca tak  kisah seorang suri rumah yang kecewa dengan suami bilamana dia dapat tau suami ada affair dengan seorang janda..siap ke tahap berzina lagi tu..ya Allah...

Aku tak pasti samada itu cerita betul atau rekaan penulis semata-mata..tapi kalau betul berlaku pun aku tak rasa pelik...dalam dunia ni apa saja boleh terjadi...lagi-lagi bila berkait dengan nafsu..

Menurut kisah tadi, si suami cakap isteri dia ni dah perfect semua benda dalam menguruskan rumahtangga..tapi satu alasan suami dia cari yang lain katanya sebab isteri dia tak bersiap..tak berdandan untuk dia...tak jaga penampilan..tak cantik macam awal perkahwinan..rambut dan badan busuk...

Ya Allah...aku mengucap bila baca...

Okey..betul...tugas seorang isteri tu berdandan di depan suami secantik-cantiknya...tapi wahai para suami sekalian....tidakkah terfikir isteri bila dah ada anak dan suami...benda lain isteri tak fikir sangat pun..bukan taknak fikir tapi adakalanya memang tak sempat..menguruskan rumahtangga dan menjaga anak bukan suatu perkara yang mudah...

Aku ni yang bekerja pun penat..balik-balik rumah nak kena masak untuk makan malam..kalau aku larat aku masak, tapi kadang-kadang aku surrender...makan jela kat luar..aku sanggu keluarkan duit..itu yang bekerja..

Bagi mereka yang bergelar housewife lagi kesian...kerja memang tak pernah berhenti...aku memang tabik spring dengan mereka yang mampu jadi housewife...bangun pagi siapkan makan pakai anak dan suami...kemas rumah..basuh baju...aku ni anak dan suami sorang pun dan berlonggok-longgok baju..inikan pulak anak 3 atau 4..

Dah sidai baju, nak kena masuk dapur plak...nak siapkan makan tengahari..dah masak nak kena kemas dapur balik...kalau nak tulis semua kerja-kerja surirumah memang  tak kan habis...cuba korang yang lelaki amik cuti tanpa gaji sebulan duduk kat rumah jaga anak dalam masa sama jadi househusband...mampu ke tak? entah-entah bukan setakat tak berdandan..nak bercukur pun tak sempat...

Yang si suami plak..kenapa selama ni ko tak pernah tegur isteri..yer..takut isteri kecik hati whatever alasan ko bagi kan..kalau macam tu kenapa tak guna secara halus..sesekali ajak isteri keluar pergi spa ke ..pergi saloon rambut ke..."Yang...jom masuk cuci rambut...yang jom masuk spa...urut-urut badan, cuci-cuci badan boleh buang daki..abang bayar untuk yang"...aku rasa sebagai isteri meloncat-loncat happy kalau dengar suami offer macam tu...tak caya? cuba try kat wife sendiri...

Pasal affair dengan perempuan lain...aku setakat ni masih percaya lagi kat husband sendiri..tapi tak taulah akan datang..aku taknak mendabik dada cakap ala suami aku takkan buat macam tu...kita tak tau kan...cuma aku mampu berdoa dengan Allah mintak dijauhkan sangat benda-benda macam ni berlaku kat dalam rumahtangga sendiri...Nauzubillah min zalik....

Ni aku nak bukak satu rahsia tau...hehehe...matila husband mengamuk la lepas baca ni...dia sendiri pun tak pernah tau...

Aku pernah kenal seorang lelaki macam ni lah...masa tu aku lepas habis SPM.ntahlah..dah lama sangat dah...tak ingat bila actual date...aku kenal dengan lelaki ni pun secara tak sengaja...lepas tu bertukar-tukar no telefon rumah..

Kami banyak berhubung melalui telefon...rasanya lepas berkenalan tu jumpa sekali je..itu pun aku ajak kawan yang tolong temankan...yelah...masa tu kan umur baru belasan tahun...giler nak gi jumpa lelaki yang baru kenal sorang-sorang...

Selama berkawan..lelaki tu pernah cakap nak pinjam duit..nak kembangkan bisnes...tapi masa tu aku mana lah ada duit..duit makan pun ayah yang tanggung...

Satu hari lelaki ni ajak nak jumpa untuk kali kedua..janji nak jumpa pagi kat kedai makan..tiba hari yang dijanjikan, aku pun tunggu la dia..tunggu punya tunggu tak datang-datang...sampai ke tengahari tak datang-datang...ko dah kenapa? ko ingat aku ni tunggul ke apa? 

Aku teringat la no telefon yang dia pernah bagi...disebabkan dia pesan jangan sesekali call, aku pun tak pernah nak cuba call..kali ni aku cuba call..nak tau jugak apa cerita yang tak sampai-sampai lagi ni...

Bila call dengar suara makcik yang angkat...aku cakap aku ni kawan anak dia...makcik tu tanya aku ada hal penting ke cari anak dia? aku cakap ada hal kerja sket..."ooo ye ke...dia takde cakap plak..baru malam tadi dia gerak gi KL jumpa anak bini dia kat sana"...

Anak, bini??? takde lah rasa nak tercabut jantung..nasib baiklah tak cintan-cintun sangat masa tu...tapi rasa lah jugak tertipu dengan makhluk sorang...sebelum ni cakap single...

Selang beberapa hari lepas tu lelaki tu call aku...aku pun apa lagi..cakap direct jela..dah kawin cakap lah dah kawin..buat apa nak menipu...lepas tu boleh plak dia bukak cerita sedih...konon-konon rumahtangga dia tak happy selama ni...sebab tu dia berkawan dengan aku...bila berkawan dengan aku dia happy, hilang segala masalah dengan bini...

DASAR LELAKI kan...tang tu jugak ko bagi alasan tak bahagia lah...masalah rumahtangga la...memang dasar sangat...bye..bye la yer...aku takde terdesak nak bercinta cintun pun masa tu....

Kisah satu lagi masa aku kat UM...ada sorang laki ni...masa tu final year tengah sibuk buat tesis...banyak kerja-kerja ekxperimen kena buat kat lab..so dia la yang banyak tolong aku..nama pun pembantu lab kan...

Okey..yang ni aku takde feeling apa-apa pun..selalu jugak rasa annoying kalau setiap kali aku masuk lab dia datang nak tolong...tanya itu ini pasal hal peribadi...tanya aku dah ada yang special ke belum...

Masa tengah buat kerja tu dia pun bukaklah citer...dia dah kawin..tapi dia tak bahagia dengan wife dia...selalu bergaduh...dia rimas...hhmmm...sorang lagi suami orang jenis suka bukak aib isteri sendiri...lepas tu aku kalau nampak je dia memang cepat-cepat lari taknak bagi terserempak...

So kesimpulannya kawan-kawan..kat luar sana memang tak mustahil ada je jenis lelaki yang suka memburukkan isteri sendiri, rumahtangga sendiri demi untuk nafsu sendiri....tapi bukan semua la...jangan plak kita tak pasal-pasal tuduh suami sendiri..doa yang baik-baik untuk rumahtangga kita...

Kepada isteri-isteri termasuk aku lah jugak...mulai dari hari ni...carilah masa untuk cantikkan diri sendiri yer...nanti kalau dah cantik-cantik, wangi-wangi baru suami sayang...kalau tak wangi, bau bawang, bau lada..rajin-rajinla mandi 3,4 kali sehari...sental sabun banyak-banyak..nanti kalau suami tanya kenapa kerap sangat mandi..jawab je..untuk abang jugak...Giteww....^_^

Okey..cukuplah kisah membebel untuk hari ni..bye...bye....
 

No comments:

Post a Comment

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers

NUFFNANG ADVERTISER

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...