15 April 2011

Isteri Yang Pandai Berdikari Ialah Saya..Hehe...

Salam Jumaat untuk semua...pejam celik dah hari jumaat balik..esok cuti weekend...saya kembali keseorangan kat rumah..husband dah terbang ke Kuantan malam tadi flight pukul 10 dan selamat tiba di sana lebih kurang 40 minit selepas tu..bermalam kat Kuantan satu malam kemudian hari ni husband akan gerak menuju ke kerteh..sampai kat airport kerteh check in sebelum naik helikopter menuju ke tengah laut untuk mencari rezeki...kalau ikut jadual, sebulan husband akan di sana so saya akan berada seorang diri kat rumah selama sebulan....


Sunyi? mestilah sunyi...lebih-lebih lagi husband cuti lama hari tu..hampir 2 bulan dia kat rumah tak travel mana-mana...berkepit je 24 jam...hehe...bila dah selalu berkepit, terasa lah jugak dia takde untuk mula-mula ni..tapi nanti bila masuk 2,3 hari tu ok lah...lagi pun dah biasa dengan keadaan macam ni..maklumlah dah setahun lebih kawin mestilah dah terbiasa...


Ada jugak sedara mara tanya...tak takut ke duk sorang-sorang kat rumah..lagi-lagi selalu kena tinggal..sebulan plak tu...saya cuma tersenyum...setakat ni alhamdulillah takde apa yang berlaku kat rumah bila sorang-sorang..lagipun jiran depan rumah dua langkah je kalau nak lari..hehe..kat bawah pun ada pak guard..tapi kalau tinggal rumah sebijik-sebijik takde pak guard mungkin lah saya rasa lain sket kut...isnyaAllah setakat ni perasaan takut tu takde...kecuali satu je...kalau tido wajib pasang lampu...saya takut gelap...hahaha....(^_^)


Apa aktiviti saya masa sorang-sorang kat rumah sepanjang husband pergi keje?


Biasalah kalau hari Isnin hingga Jumaat waktu siang saya keje...balik keje, bukak tv...kalau rasa awal lagi singgah Giant atau IOI mall dulu jalan-jalan cuci mata..biasanya saya gi kedai DVD, kedai buku atau kedai kasut...tapi saya akan make sure balik rumah sebelum hari gelap...itu memang pesanan husband..tapi ada jugak terlajak sket..kalau jadi macam tu saya akan make sure sampai rumah sebelum habis waktu maghrib...


Sebelah malam plak saya tengok tv atau main game atau search internet..kalau kebetulan husband keje shift malam kat sana, saya chatting dengan husband sampai lah mengantuk...itu rutin kalau hari bekerja...


Kalau weekend sorang-sorang kat rumah selalunya lepas subuh tido balik...pukul berapa saya bangun tu bergantung pada mata..haha...tapi takdelah sampai tengahari baru nak bangun...tak elok untuk awet muda (muda ke?)..;p selalunya hari weekend saya buatlah apa yang patut kerja kat rumah tu..cuci baju, kemas rumah, mop lantai semua....itu kalau sorang-sorang kat rumah okey...kalau time husband ada weekend ni jadi tak berapa nak rajin sangat sebab asyik nak berkepit je dengan husband..haha....just joking..


Itu sajalah cerita kosong hari ni dari saya....takde apa yang menarik pun sorang-sorang kat rumah..kalau ada anak mungkin aktiviti jadi lebih menarik...tapi nak buat camne belum ada rezeki lagi..doakan untuk saya dan husband dapat anak cepat-cepat yer....wassalam...(^_^).


No comments:

Post a Comment

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers

NUFFNANG ADVERTISER

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...