06 April 2011

Kaunter Yang Cari Masalah...

Yea.!! hari isnin hari tu teman dah dapat lesen besar..takde huruf 'P' lagi..muahaha...;p

Tapi teman bukanlah nak citer pasal lesen teman tu...mcm teman soghang je ada lesen gamoknye...oghang lain pun ada lesen jugok..

Ate, deme nak citer pasal apa ni?

Yang sebenornya..teman nak citer pasal servis kat JPJ masa teman buat lesen tu...ok mcm ni...hari Jumaat minggu lepas saya gi JPJ kat Padang Jawa Shah Alam untuk tukar lesen..mula-mula tak confident jugak sebab tak tau kat mana..tapi memandangkan takde pilihan, lesen dah nak expired 2 hari lagi terpaksalah gi jugak..


Sebelum pergi, saya print gambar passport dulu kat ofis...kebetulan ofismate pun nak renew lesen, so saya print gambar dia jugak...berpandukan map yang di google kat ofis..berjaya jugak saya sampai kat JPJ Padang Jawa tu..masa tu waktu rehat so orang agak ramai jugaklah...


Dah sampai masuk pintu 4 untuk permohonan lesen memandu...amik no giliran..sampai turn saya...pergi kat kaunter...keluarkan lesen P, gambar dan duit..mula-mula sekali kakak kat kaunter JPJ tu cakap..kalau nak tukar lesen P ke lesen besar, kena buat dalam tempoh setahun je dulu..tak boleh lebih..ye ke???? tak pernah lak saya tau pasal tu..dalam borang pun takde tulis..takpelah..janji dapat lesen..setahun pun setahunlah..


Lepas tu dia amik gambar saya..bukan main depan belakang dia duk cek gambar tu..sorry, quality gambar tak ok untuk buat lesen..kononya nak buat lesen kena ada standard-standard tertentu..jarak gambar tak boleh dekat sangat..tak boleh jauh sangat..hello cik kak..itu pun gambar passport jugak..cuma saya scan, lepas tu print balik je...sebelum ni masa buat lesen L, lesen P guna gambar tu jugak...


Dia suruh saya gi amik gambar kat tingkat bawah..ok fine..sampai bawah kat tempat amik gambar tutup plak sebab waktu rehat..kena plak hari Jumaat, lagilah lama waktu rehatnya..ate, takkan teman nak tunggu..?? tak kuasa lah teman..masa tu baru pukul 12.30...naik atas balik jumpa dengan kakak tu kutlah dia kesian tengok muka teman ni..huh..takde maknanya..dia suruh pergi buat gambar lain dulu, datang balik lain kali...grrr.........


Kebetulan ofismate yang datang dengan saya tadi tu dah siap renew lesen..tapi dia dapat kaunter lain..ofismate saya takde masalah pun guna gambar print sendiri...siap orang kaunter tu cakap asalkan ada gambar passport cukup..jangan bagi gambar potostat sudah..hangin satu badanlah saya...geramnya...nak amik no balik dah takde mood dah bila tengok orang ramai...


Sia-sia je teman habiskan minyak kereta, bayar parking...hari isnin hari tu, saya amik cuti half day (pagi) sebab nak gi JPJ dengan husband...tak kuasa nak gi JPJ shah alam tu..terus pergi JPJ KL..tak sampai 5 minit siap sudah lesen teman...takdenya kakak kat kaunter tu nak cek gambar ori ke tak ori..siap tanya lagi nak buat berapa tahun..saya cakap 2 tahun...bayar duit..siap lesen teman..takde masalah lansung..


Bengang je kat pompuan kaunter JPJ hari Jumaat tu...tak pasal-pasal kena amik cuti padahal benda tak sampai 5 minit dah boleh setel..saja cari alasan itu ini...padahal cemburu tengok gambar passport teman...WAHH!!!TERLEBIH SUDAh..muahahahaha...

No comments:

Post a Comment

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers

NUFFNANG ADVERTISER

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...