17 February 2011

Nak Ajak Makan Je Tapi...

Orang lain gigih hupdate blog sampai ke bulan dah.....tapi saya masih kat bawah lagi kan..huhu....makcik macam ni lah dik ooii..sejak akhir-akhir ni perasaan MALAS yang ada dalam diri ni tersangatlah dasyat...addoii..macam mana lah nak berjaya kalau tiap-tiap hari masih di takuk lama ...('~')..


Hari ni saya kena paksa jugak perah otak ni update apa-apa yang patut...kalau tak kang tumbuh sesawang, tumbuh rumput, lalang semua terus takde orang nak baca...menangis lah saya...huhu..


Erm...saya nak citer hari ni pasal kejadian yang baru berlaku minggu lepas..baru je lagi...satu pagi tu, saya di hubungi oleh seorang perempuan yang bernama kak S...saya kenal gitu-gitu je kak S ni sebab dia keje satu bangunan dengan ofis saya...kak S keje kat company utama, saya plak keje kat dalam anak company tu...mcm tu lah lebih kurang...so tak rapat sangatlah...kalau jumpa senyum-senyum, say "Hi" macam tu jelah...


Tiba-tiba dia interkom ke ofis nak berbual panjang dengan saya terkejut campur pelik jugaklah kan..mula-mula Kak S tanya saya rehat pukul berapa..saya cakap selalu saya keluar pukul 12...dia ajak saya rehat dengan dia pukul 12.30...saya terpaksa tolak pelawaan Kak S hari tu sebab perut saya ni tak tahan lapar..selalu pukul 12 tu memang dah berbunyi-bunyi kalau kat ofis...lagi pun kalau rehat pukul 12.30 orang dah ramai berpusu-pusu keluar makan..


Saya tanya kak S...kenapa tak cakap dalam telefon je..lagipun masa tu saya takdelah bz sangat..dia cakap ada hal nak berbual dengan saya..aduh...dah cuak dah...hal apa lah plak...berkaitan dengan kerja ke? ada komplen dari orang atasan ke...takut jugak lah kan...nasib baik kak S cakap takde lansung kaitan dengan kerja...sebab tu dia nak ajak saya keluar makan sekali..boleh berbual dan bincang lebih panjang...Kak S kata takpe kalau hari tu tak boleh hari lain pun boleh...dia suruh saya call ke ofis dia kalau saya free lain kali.....


Nak tunggu saya call? hehe...jangan harap...selang 2,3 hari lepas tu kak S call saya lagi...dia nak ajak keluar makan sekali...saya cuba buat berani tanya kak S ada hal apa sebenarnya..risau lah jugak kan..bunyi macam hal yang serius je...Kak S pun cakaplah dia nak tunjuk produk kecantikan sket kat saya...tak salah kan untuk cantik katanya mcm tu...oo..ingatkan apalah tadi...


Saya ni sebenarnya bukanlah seorang yang pentingkan produk kecantikan..setakat lipstik, bedak ada serba satu je dalam beg ni ha..nak cari mascara ke blusher ke eye liner ke takdelah...sampai tahun depan pun takkan jumpa..hehe...tapi untuk menjaga hati Kak S ni, saya pun setujulah untuk terima pelawaan dia..kalau selalu tolak takut jugak di kata sombong kan..so kebetulan hari tu hari Jumaat..rehat lama sketlah dari hari biasa...kak S suruh saya tunggu kat bawah..janji nak makan kat food court area ofis tu je..


Saya pun turun tunggu kak S kat lobi...tiba-tiba ada bunyi hon kereta..saya tengok kak S panggil masuk kereta..."alamak...naik kereta nak gi makan kat mana sebenarnya..kata kat area sini je.."..sedikit pelik tapi abaikan saja..maybe kak S malas nak jalan...saya pun masuk lah kereta...sembang-sembang...sampai kat area food court kak S tak parking tapi dia straight keluar ke jalan besar...adooiii...kak S ni buat saya takut...


#nak balik dah..malam ni saya sambung lagi...=)

No comments:

Post a Comment

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers

NUFFNANG ADVERTISER

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...