28 February 2011

Saya Pergi Tempah Kad Kawin Lagi.....

Minggu lepas adik ipar saya-Yani call tanya saya kat mana tempah kad kawin dulu? bakal pengantin lah katakan...memang tengah sibuklah buat preparation untuk majlis kawin..bulan 6 nanti majlis akan berlansung...saya bagitaulah buat kat KL, kat kedai LH Creative..dia nak mintak tolong saya usyar-usyar untuk kad kawin dia kat KL..dia tinggal kat terengganu sekarang..katanya kalau kat sana kad kawin yang biasa-biasa harga paling murah pun RM1.20..saya tau... sebab tu dulu saya buat kat KL..murah sangat-sangat..hehe..


Saya no hal..=) suka je boleh tengok kad kawin yang cantik-cantik ni..rasa mcm nak kawin sekali lagi pun ada jugak...hehe...so, semalam cuti hari ahad hujung minggu geraklah saya suami isteri ke kedai kad kawin tu....sesi pemilihan pun bermula..adik ipar saya dah bagitau awal-awal dah..dia taknak yang mahal-mahal, nak yang 50-60 sen sekeping..lagi mudah keje saya kalau macam tu...mula-mula risau jugak takut dia tak berkenan...saya pilih 3 keping yang saya rasa cantik untuk harga yang dia nak tu...(kalau nak yang lagi cantik pun ada tapi mahal sketlah...)


Mula-mula saya hantar sms gambar pertama..

Lepas tu sms kedua...patern sama tapi warna dan corak lain...cantik jugak...


Akhir sekali saya hantar yang ni...pada saya cantik sebab nampak romantik..tulisan merah berkilat...ada bunga ros...


Tak lama lepas tu adik ipar saya reply mesej dia cakap nak yang gambar kedua...sekejap giler dia buat keputusan...harap-harap kad dah siap nanti dia tak komplen lah..hehe...actually kad yang kedua tu memang cantik cuma kalau ikut orang-orang lama tak bagi sangat warna hitam untuk kawin..kononnya nanti perkawinan tu bernasib 'malang' lah kononya...tapi saya tak percaya pada tu semua...jodoh kan ditangan Tuhan..


Personally saya lagi suka kad yang ketiga tu..sebab nampak romantik...hehe...of courselah adik ipar saya tak suka yang romantik ni sebab dia bukan berjiwa romantik macam saya...haha....lepas dah confirm buat pilihan terus isi borang pasal pengantin, tarikh kawin, alamat dan segala maklumat yang diperlukan...semua sekali tempah 2000 keping...banyak tu..huhu.....almaklumlah mak mertua saya ni kenal ramai orang...so memang ramai yang kena jemput...=)..saya dulu campur dua belah pihak cuma 1400 keping je..tu pun lepas dah edar banyak jugak yang lebih..:p


Dah setel pasal kad kawin, saya ajak husband pergi ke The Mall kat area hentian bas putra...pergi sana sebab nak pergi Parkson..jeng-jeng-jeng...nampak tak voucher kat bawah ni?


Hehe...itulah tujuan utama saya nak gi Parkson sebab nak shopping!!...voucher ni saya dapat hadiah dari seorang crew yang bermurah hati nak bagi kat saya...bayangkan dia dapat voucher sejumlah RM1000...best giler kalau saya dapat free mcm tu...huhu..terima kasih banyak-banyaklah sebab sudi bagi RM100 kat saya...walapun 100 je tapi rezeki jangan ditolak..sape nak bagi 'duit' banyak tu....hehe...


Mula-mula ingatkan nak cari kasut tapi takde yang berkenan di hati...tengok baju plak..pun sama...blouse tak cantik sangat...akhirnya saya beli girdle satu..:p


Lepas kawin ni bentuk badan dah lari sket..seluar slack keje pun dah malu nak pakai sekarang...kalau pakai nampak peha besar..huhu...so, sebelum terlambat saya perlu jaga balik body supaya kembali kepada bentuk asal..tak salah kan kalau cantik untuk suami tercinta..haha...

Alah bukan beli girdle yang ada infra red yang harga sampai beribu tu...beli yang biasa-biasa saja sudah..selebihnya pandai-pandailah jaga pemakanan sendiri..beli yang beribu tu pun kena jaga makan jugak kan...kalau pakai girdle, corset yang harga mahal tahap mana pun kalau makan tak jaga takde guna jugak kan..=)


Ada lagi baki sket, saya beli seluar pendek dan sehelai baju untuk husband..tak mahal pun..baju untuk pakai kat umah je...hehe...puas hati sebab tak perlu keluar duit tapi dapat beli barang..adakah saya jakun?? haha...excited lah katakan...=)


Lebih kurang pukul 5.30 petang baru gerak balik rumah...

No comments:

Post a Comment

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers

NUFFNANG ADVERTISER

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...