06 July 2012

Suami Yang Tak Faham....

Dua malam lepas, cam besa my hubby A.K.A husband tercinta call..biasalah kan cinta jarak jauh ni cuma telefon yang boleh  jadi penghubung...sebelum dia call tu saya excited tunggu sebab macam-macam nak sembang..walhal petang sebelum balik dari ofis pun dah bersembang dah..malam ni orang kata lain sket...dia punya feel berinduan-rinduan sket..eh.

Sebelum dia call, sempat lah makan dulu...nak kata makan banyak tu tak jugak..makan buah je pun tapi maybe penuh satu pinggan..jadinya perut yang ada baby ni rasa sendat dan tegang semacam jer..

Husband call lebih kurang pukul 9 malam lebih..tak larat nak bercakap sambil duduk, saya baring..perut sendat semcam sampai tak cukup nafas nak bercakap...

Husband : Hello sayang..
Saya       : Hello abang....
Husband : Tengah buat apa? dah makan?
Saya       : Tak buat apa..duk tengok tv je...dah makan dah tadi...
Husband : Kenapa tak bermaya je cakap ni? sayang tak sihat ke?
Saya       : Takdelah bang...cuma perut rasa tegang, 'seeh' sangat rasa...
Husband : Ooo...habis tu sapu lah lotion sayang beli tu...
Saya       : ???? Apa kaitan tegang perut dengan sapu lotion? (suara dah tinggi sket dah)
Husband : Yelah..sayang jugak tulis dalam blog tu lotion tu untuk regangan perut...sapu kat perut bagi hilang
                 rasa tu...
Saya       : Apa abang ni? itu regangan kulit..sekarang ni sayang tengah tegang perut..
                Buat apa nak sapu lotion.takde kaitan lansung 2 benda tu.
                Sayang tegang perut sekarang ni rasa mcm 'seeh ', rasa sendat perut tau tak..
                Regangan kulit yang sayang tulis kat blog tu kulit pecah..kan lain!
                (bengang masa tu sebab suami ku tak faham. agak tinggi jugaklah suara..bukan main
                berjela kita tulis kat blog, boleh dia tak faham)
Husband  : Abang tak tau yang....
Saya        : (Senyap..takde mood nak bercakap)
Husband  : Takpelah yang...abang letak dulu lah..esok abang call...
Saya        : (Senyap tak kata apa jugak.sebenarnya taknak bagi dia letak lagi tapi tak tau nak kata
                 apa dah)
Husband  : (Letak ganggang...)
Saya        :(Rasa bersalah sebab layan dia mcm tu...dah lah dia nak call saya kena tunggu turn..
                 tido dalam keadaan rasa bersalah..huhu...)

Esok pagi dia call macam biasa bila saya sampai ofis..mula-mula tu tak ok jugaklah sebab saya ada rasa geram lagi pasal semalam...lepas tu bila dah sejuk, saya call mintak maaf sebab cakap kasar dengan dia...bila duk sorang-sorang teringat balik, rasa kelakar lah jugak...tiap-tiap tiap hari duk bagitau kat dia melalui telefon, tadi sapu lotion, kejap lagi nak sapu lotion.. rupa-rupanya husband ku tak faham regangan kulit tu apa...hehe....yelah, first time wife pregnant manalah dia nak tau kan..sorry dear...(^__^)

Okey my dearest husband, let me show you one picture...please don't be suprise.

(Sumber photo: Mr.Google)

By, ini bukan gambar perut sayang..hehe...okey, this is what we called regangan kulit atau bahasa omputih STRETCH MARKS yang berlaku masa pregnancy..lebih kurang macam selulit jugaklah tapi selulit tu lain sket...kalau boleh semua husband taknak tengok kulit isteri mcm ni kan..so, untuk mengurangkan atau taknak bagi naik benda ni kat perut atau mana-mana bahagian badan kita,  kenalah  rajin-rajin sapu lotion..ada jugak bakal ibu sapu minyak mcm Bio Oil..itu saya belum try lagi...

Perut tegang seperti yang sayang cakap malam tu plak, rasa perut sendat sangat-sangat (full)..takde ruang lansung kat dalam perut tu...macam orang terlebih makan lepas bukak puasa...nak bergerak pun tak boleh...macam tulah rasanya...nak bernafas pun tersekat-sekat..kan lain tu...ada plak abang suh sapu lotion...bukan perut je jadi tegang, perasaan pun tiba-tiba boleh jadi tegang tau..hehe.....

Okey, itu saja cerita kosong untuk petang jumaat ni...selamat bercuti di hujung minggu untuk semua... (^____^)


No comments:

Post a Comment

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers

NUFFNANG ADVERTISER

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...