30 August 2010

Berbuka Puasa Tanpa Suami..

Yer..seperti yang tertera kat tajuk di atas..itulah yang terjadi pada saya sekarang ni..huhu..husband balik hari tu sempatlah 2 minggu kami puasa, berbuka sama-sama, sahur sama (sahur jrg sama2)...minggu lepas demi tugas, husband kena travel balik selama seminggu...terasa jugak bila tiba2 kena berbuka sorang2 ni..:(.


Tapi nasib baik 2 hari lagi husband dah nak balik...happynya..hehe...so, selama berbuka sorang2 ni saya tak masak sakan sgtlah..just satu dua lauk je...kadang2 saya tak masak pun..beli kat bazar ramadhan nasi bungkus dah cukup...itu pun kl ada rasa nak makan nasi..tapi yang selalu kl sorang2 ni selera nak makan nasi pun dah takde..biasanya kl jadi macam tu saya cuma beli laksa atau mee rebus mcm tu jelah...bukak puasa depan tv..dah habis berbuka, solat, tengok tv kejap lepas tu tido...tak nikmat lansung kan...


Memang betul orang kata...bila dah ada suami, dah ada family sendiri...nikmat berbuka puasa tu berbeza...dulu saya ni jenis tak kisah berbuka sorang2...kadang2 tu kl kawan2 ajak berbuka kat luar, saya sanggup tak ikut sebab malas...lagi senang berbuka kat bilik sendiri..tapi sekarang barulah terasa...lagi-lagi tanpa kehadiran suami..huhu...takpelah..itu semua saya anggap pengorbanan dalam rumahtangga yang terselit hikmah disebaliknya..tak tau lah camne nanti kalau dah anak..mungkin suasana lagi berbeza kan..hermmm.......;)

No comments:

Post a Comment

NUFFNANG ADVERTISER

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...