04 August 2009

My Hubby

Hari ni plak nak citer sket pasal hubby saya...orangnya simple..tak suka pakai-pakai skema...saya pun tak tau kenapa..tapi bagus jugak..low profile katakan..makan pun tak cerewet..tapi kl kuar mesti tengahari nak makan nasi..dia sukalah lauk yang ada ulam-ulam ni..lagi banyak ulam lagi dia suka....dulu saya tak kisah tengahari makan apa..tapi lama-lama dah terikut pulak dengan sikap dia yang satu ni..saya memilih sket kl amik lauk sayur..mulalah dia membebel..mentang-mentanglah dia makan sume sayur..huhuhu..orangnya nak kata pendiam, tak jugak..nak kata banyak cakap pun tak jugak..besa-besa je..kl buat lawak, nak pecah perut saya gelak..tapi bukan dengan sume orang dia boleh buat lawak tau..kl layan dia punya lawak tu, mulalah melalut-lalut dia tambah itu ini...

Hobi dia sama dengan saya..suka pegi jalan-jalan..ada masa cuti lama sket, dia bawak saya pergi jalan-jalan, paling tak pun kl kat kampung kuar pergi pantai petang-petang, makan keropok, ikan goreng tepung, cekodok kat tepi pantai..seronok..kl ada masa tengok wayang..shopping...kl shopping tu dia nak saya teman dia dari awal sampai dia siap pilih baju seluar..saya ni plak suka kl pegi beli baju ke apa ke, asing-asing sebab boleh jimat masa..dia tak..kl nak pilih baju ke, seluar ke, kasut ke, saya kena ada..kalau saya lari sekejap cari barang lain, mulalah merajuk tarik muncung..tapi saya tak kisah..itu bermakna dia pentingkan saya kan..dia suka tanya pendapat saya kl nak pilih apa2 barang..

Dalam bab lain, yang paling saya bersyukur sangat dapat tunang seperti dia, sentiasa jaga solat..kl keluar tu tak payah kita sebut pasal solat..dia akan cakap sendiri "sembahyang dululah"....susah nak cari lelaki yang macam tu sekarang...saya tak kata hubby saya sorang je yang macam tu..saya percaya ada lagi lelaki lain macam tu tapi nak jumpa mungkin 1 dalam 1000 kut..sekuarang-kurangnya boleh bimbing saya bila dah bergelar suami isteri nanti..itu yang saya nak..saya rasa sume pompuan pun berharap macam tu kan...dapat seorang suami yang boleh bimbing kita..

Satu lagi, hubby saya tak hisap rokok..dan saya memang tak suka orang hisap rokok..bersyukur sangat-sangat2..lagi, dia tak boleh tido kl dengar orang berdengkur..saya ingat lagi satu kejadian..masa tu dia naik bas nak jumpa saya kt KL..tiba-tiba lebih kurang pukul 12 tengah malam dia call saya..dia cakap tak boleh tido orang dalam bas tu berdengkur...hahaha..apalah yang boleh saya buat...alih-alih saya cakap sabar jelah ek..

By ni orangnya banyak bertolak ansur..terutama dgn saya yang banyak kerenah ni..mudah sgt di bawak berbincang..takdelah kl dia buat keputusan tu, hitam kata dia hitamlah jadinya..tak..dia tak macam tu..selalu dia akan ikut pendapat saya jugak...kl nak gi jalan-jalan gitu jugak..dia akan tanya saya, apa plan saya..bila saya cakap mula2 kita buat itu, then buat ini..pastu dia akan tambah sket-sket..mudah sangat aktiviti kitaorang kl buat apa2 plan...by tak banyak bantahan..mudah kan..jadi takdelah gaduh2 pasal benda remeh bila dah kawin nanti..nak beli itu ini tak kene, nak balik kampung berebut umah sape....hmm..harap2 berkekalan lah macam ni hubungan kami sampai ke akhir hayat..

No comments:

Post a Comment

NUFFNANG ADVERTISER

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...