03 February 2011

Masak Sambal Udang..

Alhamdulillah...baru lepas makan tengahari...hari ni saya makan lambat sket..yelah..hari ni adalah coti...pukul 2 baru masuk dapur start masak...itupun masak satu lauk je..maklumlah sorang-sorang ni mana ada selera sangat nak makan banyak lauk kan...=)

Semalam lepas balik keje singgah jusco jalan-jalan...tengok ada udang fresh terus beli...hari ni apa lagi masak sambal udang lah...makan dengan nasi dan ulam timun...fuh..licin saya makan tau..hehe...

Saya takdelah pandai sangat masak...lauk simple tu bolehlah...disebabkan hari ni saya masak udang..so saya nak bagi tipslah sket kalau nak masak udang yang sedap...paling penting jangan buang kulit udang time masak..kalau ada kulit, rasa udang lebih manis dan sedap...tapi jangan plak tak buang kepala dengan ekor dia...nampak comot sket dalam pinggan time nak makan tu..dengan janggut dia yang panjang tu kan..better buang kepala sebelum masak....lagipun tak elok makan otak udang....=)


Lagi satu kalau masak sambal udang dan sambal sotong mesti letak belacan..rasa dia lagi sedap..tapi kalau tak boleh makan belacan tu tak payahlah letak.....terutama mereka yang ada resdung tu...nanti jadi lain plak...=)

Itu saja tips dari saya... takdelah pandai sangat masak tapi bolehlah buat husband makan sampai tambah 2 kali..dan yang penting sampai licin..hehe....

2 comments:

  1. dah lama tk muncul nih.....jgn rajuk panjang sgt.....belajarlah memujuk hati sendiri sblm mahu dipujuk org tersayang.....come on Has u can do it.....

    ReplyDelete
  2. dah tak merajuk dah..hehe..cuma kadang-kadang bila nak mengarang idea hilang...=)

    ReplyDelete

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers

NUFFNANG ADVERTISER

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...