09 December 2014

Berjaya Times Square Theme Park- Birthday Khasif Yang Ke 2..

Assalamualaikum...

Mesti uolls bosan kan....aku ni tak habis-habis lagi citer birthday..macam takde citer lain..hahaha...

Well....citer birthday aku dah habis la..kali ni birthday my princess plak...wajibla ada citer tentang dia..kalau takde itu bukan blog aku namanya...^_^

Actually birthday Khasif yang kedua jatuh pada 3 Nov hari tu..tapi masa tarikh tu aku dalam perjalanan dari kampung balik shah alam...memang tak celebrate la kalau dah satu hari dalam kereta...

Lepas tu mula-mula ingat nak celebrate kat school Khasif..sebab selalunya every Wednesday mesti ada birthday party kat school dia teacher yang planning...tapi tak jadi jugak sebab aku pun tak plan awal-awal...bajet pun masa tu dah lari..nak buat ala kadar setakat beli kek je bagi kat school rasa cam tak bersungguh je...takpela..next year adik yer....

Memandangkan nak celebrate kat school tak jadi, husband ajak celebrate kat luar..selain makan-makan, nak bawak Khasif gi tempat yang dia boleh enjoy main sepuas hati...

Aku ok jer..kalau bab-bab planning keluar hujung minggu memang aku salute kat husband...dia ada je idea nak gi mana-mana..tapi kalau bab holiday lama-lama tu, dia memang serah kat aku 100% yang planning...lelaki memang macam tu ek...^_^

Sabtu seminggu lepas tarikh birthday Khasif baru la berkesempatan celebrate..husband bawak pergi Berjaya Times Square KL..lagi pun kebetulan jugak aku nak gi Nikon Service Centre kat sana nak hantar kamera abang aku..so sambil menyelam sambil minum air..

Oh yer..adik ipar aku Fahmi pun ada sekali..saja kitaorang ajak dia jalan-jalan sekali boleh memeriahkan suasana...

Sampai-sampai Berjaya Times  Square, sempat alas perut dulu dengan pretzel dog (baca hotdog) Auntie Anne's..haa..amik ko..sampai muak-muak nak habiskan sorang satu..hahaha...

Lepas tu terus menuju ke Theme Park kat tingkat 5...


Ini aku tunjuk harga kalau korang nak pergi bawak anak-anak..harga untuk dewasa RM38, kanak-kanak usia 3-12 tahun RM28..Khasif sebab baru 2 tahun so free of charge...

Apa yang aku boleh cakap Theme Park sini memang best kalau korang nak bawak anak yang umur 2-4 tahun..sebab kat sini memang ada macam-macam game khas untuk budak-budak kecik besar Khasif ni..compare to Sunway Lagoon game lebih kepada budak besar..


Game budak-budak kecik ni kat Level 7 namanya Fantasy Garden..  aku plak yang excited bila tengok game diaorang...comel-comel...bentuk candies la..cendawan la..ada bus naik turun naik turun...ada train, kapal..

 

Dah macam aku nak promote la plak..promoter tak berbayar...

Malangnya ada  beberapa game yang Khasif tak boleh naik sebab tak cukup ketinggian..nasib baik dia foc..kalau tak aku mengamuk kat situ suruh bagi duit balik...hahaha...


Khasif paling happy bila dapat tunggang binatang ni...ada panda, gajah, apa lagi ntah..tapi yang ni kalau nak naik kena bayar  kalau tak silap aku RM6 per ride...diaorang guna bateri kut..nanti binatang ni gerak sendiri ikut je mana "tuan" dia bawak...kalau "tuan" corner, dia pun corner sekali...serius geram aku tengok benda alah ni..comel..kejap-kejap angkat punggung..hehe..

Dia jalan sampai la habis masa baru dia berhenti..tapi tak lama pun..lebih kurang 5 minit je..

Dua kali Khasif nak naik..lepas tu tak puas-puas jugak..memang tak layan la..kalau ikutkan dia 50 kali naik tak puas..Khasif apa lagi..nangis la jawabnya..hehehe...


Kami bertiga..nasib baik Fahmi ikut sekali..boleh jugak tolong snap gambar...

Birthday girl nak naik train..masa ni dia dah tak happy sangat...start cranky..dah ngantuk...

Dah lama tak bergambar berdua macam ni..
Sejak ada anak rasanya ni baru kali pertama atau kali kedua..huhuhu...sedih kan...
Dulu mana-mana pergi pun mesti nak gambar berdua..T_T

Lepas turun dari train, naik botanic drive..ala kereta macam truck tu..3 orang dewasa naik dengan sorang budak...dahla truck tu kecik untuk budak-budak..mak bapak budak plak yang naik..berhimpit-himpit macam sardin la kat dalam tu...kahkahkah..anak punya pasal...

Lepas tu keluar gi solat zuhur dulu then gi makan kat Chicken Rice Shop...konon-konon nak celebrate birthday girl sorang ni...last-last dia plak tidor...ooh..birthday girl tidor bolehlah kami bertiga makan dengan tenang tanpa gangguan..hehehe..

Dah kenyang, masuk dalam Theme Park balik..kali ni tak main game...aku nak bagi kelainan sket...

Bagi Khasif main colored sand..dia memang minat sangat kalau bab-bab color ni...so nak buat aktiviti ni kena bayar RM20 ke RM25 cam tula..ada yang mahal lagi kalau buat water color..takpe..yang ini pun dah cukup untuk dia... 


As you can see, barang dia boleh dikatakan banyak gambar hello kitty..minat sangat..so amik lukisan hello kitty bagi dia color..


Masa ni tinggal aku dan Khasif berdua je..husband dan fahmi pergi try naik roller coster..alang-alang dah datang sini kena la cuba sekali...

Aku teringin jugak tapi siapa plak nak jaga Khasif..takpela lepas ni diaorang turun, fahmi tolong jaga Khasif aku gi naik dengan husband...begitu aku bisik dalam hati..

Selang 15 minit macam tula..tup-tup diaorang dah datang dengan muka pucat lesi...aku tanya dah naik ke belum?

"dah..cukuplah sekali je..taknak naik dah.."
Rupa-rupanya dua-dua tengah kecut perut, serik macam jantung dah tercabut..hahaha...kat sini roller coster memang dasyat...kalau nak naik hati kena kental..aku tengok kat bawah ni pun ngeri...so takde rezeki la aku  nak naik jugak dah husband serik macam tu...huhu..

Sunway Lagoon? pernah naik..tapi yang ini lagi mencabar...sape yang suka cabaran dipersilakan...


Khasif kusyuk je main color-color..tapi dia buat slow yang amat...tak pasti sempat siap ke tak..


Last-last babah dan Ayah De dia tolong sambung...sebab nak kejar masa...


Beginilah hasilnya....T_T
Pilihan color pun ala-ala warna lelaki...hehehe...

Lepas tu balik umah...sempat lagi singgah beli makanan untuk dinner plak..


Jeng-jeng..kita celebrate birthday kat rumah plak....


Kat rumah aku buat simple je...beli kfc dan kek sebijik...nak buat besar-besar tunggu next year..


Kek pun beli yang simple je...
Sebelum tu aku gi kedai ingat nak tempah kek special untuk Khasif tapi kedai tu plak banyak songeh..nak aku sediakan itu ini la..banyakla ko punya cekadak..dah lah aku bayar..ko suruh aku print sendiri..terima kasih je la...

Walaupun kek simple macam ni dah cukup untuk buat dia happy...sebak la plak..sob sob sob...


Tak sabar nak tiup lilin...


Happy Birthday my dearest Khasif Aleesya...


Bersungguh dia tiup lilin...


Acara potong kek dan makan-makan...


Selamat Ulangtahun Yang Ke 2 sayang...anak ibu dah besar dah...
Semoga Khasif jadi anak yang baik, anak yang solleh, anak yang pintar..
Dengar pesan ibu..jaga tingkah laku mu, jaga bicara mu dan jaga akhlak peribadimu..
Semoga anak ibu sentiasa diberkati dan dilindungi olenNya..
Amin..

Okey itu saja cerita birthday untuk tahun ini..next birthday tunggu bulan 3 tahun depan plak..hehehe...

Sekian, wassalam...

#jaga-jaga ada mata yang memerhati...aku update story ni pukul 1 pagi kat rumah okey..aku schedule untuk publish pukul 1pm..jangan nak buat citer okey...

No comments:

Post a Comment

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers

NUFFNANG ADVERTISER

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...