11 July 2011

Cerita Tentang Rumah..

Assalamualaikum w.b.t..


Dua hari cuti hujung minggu memang tak cukup bila husband ada kat umah...rasa cepat je masa berjalan...cemburu betul masa dengan kami ni yer..hehe...


Sebenarnya hari ni saya kerja dalam keadaan serabut...serabut sangat fikirkan rumah yang saya cakap nak beli hari tu...tolonglah sape-sape yang boleh bagi pandangan atau informasi supaya saya dan husband boleh buat keputusan dengan betul tanpa rasa menyesal atau bersalah...


La..awat jadi lagu ni?? hari tu elok je citer pasal nak beli rumah kan...huhu....ni saya nak citer ni...huhu...:(


Sebenarnya keputusan nak beli rumah tu agak terburu-buru...masa kami booking hari tu sebenarnya lansung tak pergi tengok tempat sebenar...saya cuma google kat internet..bila baca aktiviti komuniti kat situ, saya rasa mcm ok...lagipun bila tanya orang, semua orang cakap kawasan tu akan membangun dengan cepat...


Saya dah booking sebanyak RM1000 untuk rumah tu...banyak kan?? selalunya orang book rumah paling tinggi pun 500 ratus je...kalau yang common tu 100..masa tu saya tengok contoh rumah cantik sangat..ada taman sendiri untuk setiap rumah...kawasan mana tu nanti saya citer...


So hari sabtu hari tu, lepas makan..dengan perasaan TERUJA saya ajak husband pergi tengok sendiri kawasan tu..boleh kenal jalan sekali..nak cari rumah tu tak susah sangat kalau dari ofis tapi yang agak terkejut bila kami kena lalu jalan lama yang teruk...takde highway..agak terceruk tapi lebih kurang 20 minit je dari ofis...


Bila sampai..excited tengok rumah dah dalam progress...maybe rumah tu untuk show unit..agak cepat jugak progress dia..beberapa unit dah ada tiang..


Yang ini memang dah nampak rangka rumah...yer..saya sangat teruja sekali....kami tak keluar cuma tengok dari dalam kereta...



Yang ni plak pemandangan dari jauh..lori dan kren sibuk keluar masuk..kami cuma perhatikan dari jauh...dan masa ni jugak perasaan masih TERUJA...tak sabar nak tengok rumah yang dah siap..nak sign SNP...

Bila dah puas tengok...kami sempat pusing-pusing kat area perumahan situ...walaupun jalan 2 hala tapi terasa sempit sebab banyak penghuni rumah park kereta kat luar pagar..maybe kereta kedua..rasa sedikit crowded di kawasan tu..

Lagi satu bila nak keluar ke jalan utama, saya kena lalu banyak lorong sebab rumah yang saya nak beli tu berada di kawasan hujung sekali...terasa sedikit "janggal" disitu...takkan untuk keluar ke jalan utama perlu amik masa 10 minit..itu belum waktu sibuk...

Nanti saya sambung lagi ek...dah nak balik dah ni...:)

No comments:

Post a Comment

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers

NUFFNANG ADVERTISER

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...