15 July 2011

Bubur Nasi VS Nasi Air...

Salam petang Jumaat untuk semua yang sudi singgah ke sini...:)

Semua dah makan dah? kalau belum makan better gi makan dulu...nanti perut masuk angin susah...:)

Hari Jumaat ni ramai yang rehat 2 jam kan..tadi saya pun sempat jugaklah gi pejabat pos hantar barang to my sister...lepas tu singgah kedai tapau makanan..

Hari ni saya makan bubur nasi..one of my favorite food..kalau kat Ganu dipanggil NASI AIR...kenapa nasi air? maybe sebab nasi tu berkuah "air" yang banyak kut. pandai je reka.. ;p. perbezaan bubur nasi KL dgn nasi air ganu ni adalah bahan-bahan kat dalam menu ni...

Bubur Nasi- nasi lembik, sup (ayam @ daging), telur masin, sambal kicap. takde sayur.

Nasi Air- nasi lembik, sup (ayam @ daging ), ikan bilis, sayur tauge, sambal cili merah (dipanggil air lada)

Walaupun ada perbezaan, tapi saya tetap suka kedua-duanya...:). bila makan bubur nasi ni kita tak muak sangat..kalau makan kat umah, saya suka makan ala-ala korea...nasi dan sup dalam bekas asing...masuk nasi dalam mulut lepas tu baru amik sup masuk mulut..best.. :)

Ni semua terpangaruh sebab banyak sangat tengok drama korea kut...hehe...kalau tak caya, cuba tengok drama korea time diaorang makan..wajib ada sup punya..;p.

Lepas tu dah nak balik terjumpa kedai popia basah...ala..dah lama sebenarnya mengidam..mcm best je sebab ramai orang beratur tunggu turn..saya pun join sekali lah...hehe...

Tada!! inilah dia popia basah yang saya beli tu..3 ringgit dapat 4 gulung..boleh tahan sedap jugak..sos dia ada rasa pedas-pedas sket..tapi tak habis pun makan sorang-sorang..simpan separuh nak bawak balik untuk husband..hehe.

Hari ni kerja takde tension-tension walaupun letih terpaksa buat kerja orang lain...penat tapi hati tetap gumbira sebab esok saya dan husband akan pergi bercuti...:). husband request nak makan nasi lemak yang saya masak untuk bfast pagi esok...taknak makan nasi lemak kedai katanya..demi husband ku tercinta, daku tak kisah..bukan setakat nasi lemak, nasi ayam, nasi beriani pun sanggup masak dalam mimpi pagi-pagi tau...

Pasal rumah, saya dah call agen tu bagitau nak cancel booking..saya terpaksa tipu alasan sebab takut diaorang pujuk..orang bisnes ni tau jelah..nanti kalau bagi alasan jalan, mereka akan cakap jalan tu akan jadi cantik tak lama lagi...tempat tu akan maju..tapi mereka sendiri pun tak pasti bila...so untuk kukuhkan alasan, saya terpaksa cakap kena transfer tempat kerja yang jauh...huhu....

Itu saja kut untuk entry kali ni...akhir sekali sebelum saya tutup entry ni, saya sertakan sekali gambar artis yang saya jumpa kat giant baru-baru ni...eksklusif dari blog saya..hehe...mereka ni suami isteri..dua-dua artis..sorang pandai nyanyi, sorang pandai buat lawak...nak kata glamor tak jugak..suam-suam kuku? erm...maybe kut...:)


Adios...

No comments:

Post a Comment

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers

NUFFNANG ADVERTISER

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...