03 July 2013

Peristiwa Sebelum...Bergembira Di 'Resepi Rahsia'..

Assalamualaikum....

Susahnya sekarang nak jenguk blog sendiri....kat ofis kerja tak pernah habis..bila ntah nak habis...rasa macam dah fedup pun ada...kat rumah plak, ku sangka panas hingga ke petang..tapi hujan plak di tengahari...tiba-tiba Khasif diuji dengan masalah...

Kali ni saya nak share kisah gembira dulu..hari sabtu hari tu saya ajak Kak Siti (BS Khasif) keluar shopping baju raya..LAAA...puasa pun belum lagi dah sibuk nak cari baju raya? haruslah sebab kalau nak tunggu puasa baru nak cari, alamatnya tinggal size tripple XL la kut..hehe..okey saya gurau..jangan amik hati okey...

Keluar dari rumah dah pukul 11 dah...sebelum shopping, singgah makan tengahari kat Secret Recipe  Bukit Jelutong..kita isi perut dulu...ops...babah Khasif belum balik lagi..so dalam entry kali ni citer my husband takde..sorry dear...:p


Sementara tunggu makanan sampai, main-main dulu dengan si kecik Khasif Aleesya...mula-mula risau nak letak dia daam baby chair tapi saya try jugak..Khasif macam okey je..ibu plak yang terover risau..hehe...masa ni dia ketawa dengan riang gembira..bunyi dia ketawa terkekek-kekek menarik perhatian pelanggan lain...
Khasif sekarang dah pandai tepuk...kalau dia tengah main tiba-tiba dengar saya nyanyi "tepuk amai-amai" serta merta stop main sebab nak tepuk...so sweet bila tengok perkembangan anak semakin cerdik kan...(>_<)

Okey..makanan dah sampai...Mee Kari Kak Siti punya...mula-mula dia order laksa singapore tapi waiter cakap dah habis..so tukar mee kari..rasa dia not bad..bolehlah tapi kurang rasa lemak santan...maybe daiaorang guna santan kotak...

Ini saya punya...Thai Seafood Spaghetti..tengok dalam menu menarik..bila sampai depan mata "indah khabar dari rupa"..kering sangat...lepas tu rasa dia agak pelik...ada satu bahan bila masuk dalam tekak rasa kuat sangat..nak cakap camne ek..ntah....pendek kata tak best la...tapi udang dan sotong memang banyak...

Chicken Curry Puff...sedap......kulit dia pun lembut...


Ice Blended Chocolate dan Ice Coffee Latte..

Kesian tau kat Khasif...sebelum ni saya cuma bagi dia makan bubur nasi baby, pisang, labu, kek dan biskut baby..benda lain memang saya tak pernah bagi...tapi dia asyik duk pandang je Ice blended coklat..sampai meleleh-leleh air liur anak ku..huhu..saya pun amik sket cream putih kat atas bagi dia rasa..dia suka...tak lama dia nak lagi...saya bagi sket lagi..hujung sudu je...

Bagi apa pun kat dia..semua sedap...tak pernah kata tak sedap...bagi nasi dengan kicap agaknya sedap jugak kut...hehe...

Kalau semua sedap..tolong habiskan spageti tu okey...saya memang tak boleh paksa perut untuk terima spageti tu lagi...maybe tak kena dengan tekak saya...

Lepas dah habis makan, terus ke Plaza Alam Central Shah Alam untuk shopping baju raya...kata dah jadi orang shah alam sekarang kan..mula-mula ingat nak survey-survey je dulu..lepas tu nak masuk PKNS tengok baju kat PKNS plak...tapi alang-alang dah terjumpa, beli je lah..takyah nak rajin survey sangat lah...si bulat ni berat tak larat nak dukung dia lama-lama...

Tahun ni saya beli baju yang dah siap je..takyah susah nak fikir cari kedai tempah baju..confirm tukang jahit dah taknak amik tempahan dah sekarang...lagi satu saya fobia dengan kejadian tahun lepas..masa time gi amik baju tak siap..hangin mak masa tu okey..nasib baik masa tu tengah preggy..nafsu amarah tu masih boleh dikawal...

Pi mai pi mai...masuk situ orang tanya khasif lelaki ke pompuan..masuk sana orang kata cam anak korea..masuk sini orang nak dukung dia..lebih kurang pukul 6 petang, siaplah say ashopping...I dah sambar 2 pasang baju raya uolls...nak tunggu husband plak mana tau dapat sambat sepasang dua lagi...hehe...

On the way balik singgah masjid shah alam untuk solat asar...kebetulan air panas Khasif dalam termos tumpah...nak buat susu dia takde air panas..nasib baik kat masjid ada mesin coway...

Kalau kat rumah, air minum dan air untuk susu Khasif saya tak guna air paip..saya beli air mineral..even air panas dia pun saya guna air mineral...yelah..air direct dari paip kat rumah kita tu tak tau sejauh mana tahap kebersihan dia kan...risau takut ada effect apa-apa kat dia  sebab tu saya jaga betul-betul bab makan minum dia...

Masa isi air kat mesin coway dalam masjid tu, saya tengok dalam botol susu...macam ada keladak bergerak-gerak dalam air..saya sedapkan hati..tak mungkin kut..kan mesin tu ada filter...lagi pun dalam masjid...insyaAllah takde apa-apa....terus buat susu khasif bagi dia minum...


Masa ni dah sampai kat rumah..sempat cari sehelai tudung untuk si kecik ni masa jalan-jalan tadi..bukan main lagi dia pakai tudung dah jadi macam mualaf masuk islam...hehe....sorry gambar yang kedua tak clear sebab Khasif tak reti duduk diam sekarang...

Lepas keletihan ikut ibu jalan-jalan, malam tu Khasif tidor dalam pukul 10 lebih...cam biasa lepas dia tidor saya letak dalam baby cot....

Bersambung.....

No comments:

Post a Comment

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers

NUFFNANG ADVERTISER

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...