14 January 2015

Dating Yang Tak Menjadi..


Assalamualaikum...


Aku baru lepas tidorkan Khasif...anak dah tidor ni barulah aku dapat fokus update blog..selagi dia tak tidor jangan harapla..nanti dia tengok ibu tengah bz mengadap laptop..dia datanglah..

"Bu...nak engok (tengok)..." mula lah nak menempel.

Lagi-lagi kalau dia nampak muka dia kat laptop ke kat phone ke...terlebih excited jadinya..Khasif Aleesya ni kalau korang nak tau obses dengan muka sendiri..T_T

Gambar dah berkurun tersimpan dalam draft tapi lately aku malas nak memerah otak nak menulis...agaknya sebab faktor umur kah...huhu..

Actually 12/12/2014 hari tu adalah tarikh wedding anniversary aku dengan husband yang ke-5..alhamdulillah...5 tahun melayari alam rumahtangga..biasa la adat berumahtangga.. ada suka duka, ada gaduh, ada baik...sedangkan lidah lagi tergigit..inikan plak suami isteri kan..

Ops..lately aku selalu tergigit lidah...orang tua-tua cakap kalau tergigit lidah ada orang mengumpat ek..siapa yang rajin benor mengumpat aku tu...haaa...korang mengumpat ahkak ek...tak baik tau korang...takyahlah mengumpat..buang masa je..apa kata berzikir ke dapat jugak pahala kan...ahkak ni tak kacau hidup orang pun..hahaha...takdelah..aku gurau je...

Eh...terlari topik plak yer...hari anniversary tu aku kerja cam biasa..terasa lah jugak sedihnya sebab dah lama sebelum tu lagi aku plan nak keluar berdua dengan husband..tapi sebab masa tu aku tengah bizi siapkan kerja nak kejar dateline, terpaksa la tahan dulu...jangan kata nak amik cuti 12hb, 11hb selangor cuti pun aku datang ofis jugak...dahlah husband baru sampai rumah 11hb tu..hujung minggu pun aku datang ofis...tapi takpe...tak mengeluh pun...yang penting kerja siap..

Lepas submit kerja 15hb tu, baru la aku berpeluang nak amik cuti...konon-kononya aku plan nak keluar dating berdua je dengan husband..Khasif nak hantar school...

Tapi itu semua angan-angan...hari aku amik cuti tu la Khasif bangun tidor lambat...eh bukan Khasif je..dengan aku sekali terjaga lambat..malas la plak nak terkejar-kejar mandikan dia, nak siapkan dia lagi, nak hantar gi school plak..since masa tu pun dah dekat pukul 10 pagi..tak kuasa aku nak hantar anak gi school pukul 10..malu la kat teacher...hehehe..

Terpaksa la angkut Khasif sekali...so planning nak dating berdua adalah GAGAL...T_T

Pukul 11 pagi baru keluar dari rumah gerak ke Setia City Mall..husband beria sangat nak bawak Khasif tengok wayang...nak tengok The Penguin of Magadascar..babah Khasif ni confius agaknya dia dating dengan aku ke dengan anak..

Dulu-dulu kalau tengok wayang selalu jugak tanya aku nak tengok movie apa..tapi sejak ada anak ni nak tengok wayang pun mesti utamakan anak dulu...huhuhu...sedih...

Tapi malangya masa dah sampai nak beli tiket, citer tu cuma ada pukul 9 malam je...takde makna aku nak tunggu sampai malam kat situ...gigih husband google kat mana lagi wayang ada citer penguin tu...jumpa la kat TGV Sunway Piramid pukul 2 petang...oohh...sempat ni...

Pecutla kami ke Sunway Piramid...eh..tak pecut pun...drive dengan kadar kelajuan biasa je..cuma takde lengah-lengah singgah mana-mana..hehehe...begitu berusaha si ayah nak puaskan hati anak kan...

Sampai-sampai Sunway Piramid, dipendekkan cerita dah sampai kat kaunter, tengok-tengok yang tinggal cuma seat depan sekali....huhu...taknak aku tengok wayang kena dongak kepala...

TERIMA KASIH....next time la nampaknya..

So alang-alang dah tengahari, jomlah aku belanja makan sebagai tanda mintak maaf sebab terlalu bz dengan kerja..tanya husband dia nak makan apa...ni satu lagi kelemahan husband aku...susah nak buat decision...tak tau nak makan apa...boleh?

Lepas survey, aku bagi dia beberapa pilihan..husband cakap nak makan kat Secret Recipe je...ok jugak kat sana tak crowded sangat..Khasif pun masa tu dah lena tidor kat bahu babah...wah...best ni boleh la kami suami isteri makan dengan tenang...^_^

Baru je aku duduk, baru nak baringkan Khasif kat kerusi...sekali dia terjaga plak...tepuk-tepuk bagi susu tapi tak berjaya..Khasif bangun dengan mata bercahaya..lagi dia excited bila tengok meja..

"Nak maken....."

T_T


Aku order spageti bolognese untuk Khasif..
Kalau mee ke, spageti ke memang dia laju makan...


Tengok ibu makan dengan chopstick, dia pun nak jugak..


Berjaya!!
Walaupun seurat je tapi ok la ada jugak hasil...
Babah lansung takde skill..hehehe....


Husband order mee sup daging Vietnam..


Aku punya mee kari seafood...
Sedap jugak..tapi tak habis sebab banyak sangat..
Muak pun yer jugak..


Tadi dia makan dengn chopstick sebab tengok aku pegang chopstick..lepas tu tengok babah pegang sudu bulat ni, dia pun nak try jugak...


Last-last makan dengan tangan..lagi senang...
Apa-apa lah dik..janji makan yer...


Like father, like daughter kan...


Banyak jugak dia makan...tak cukup ada dalam pinggan sendiri, mintak nak telur..bagi fish cake 3 ketul habis dia makan sorang..
Mulut comot, meja sepah jangan citerla...
Orang yang ada anak kecik mesti faham kan..^_^

Begitulah alkisahnya dating aku dan husband yang tak menjadi..
Tapi takpelah..next time pun boleh..
Kali ni tak berjaya dating, tak berjaya tengok wayang tapi dapat jalan-jalan cari makan okeyla kan... 


Beberapa hari lepas tu weekend lagi sekali husband ajak tengok wayang..


Pingu..pingu..
Citer ni la husband nak bagi Khasif tengok sangat..
Mula-mula dalam 15 minit Khasif layan lagi..
Lepas tu start la bosan..kejap fokus..kejap buat hal sendiri..
Last-last dia bukak tab layan upin-ipin...
Ibu dan babah plak yang kena layan citer kartun...
T_T

Pendapat peribadi aku citer ni tak best sangat...
Ice Age lagi best..

Okeylah..itu je kut aku merapu kali ni..
Next time aku merapu lagi...
Bye..bye.... 
^_^

No comments:

Post a Comment

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers

NUFFNANG ADVERTISER

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...