24 September 2009

PERSIAPAN MAJLIS PERKAHWINAN- PART 2

Hari ni saya dah ada mood nak tulis dalam blog....hehehe....
Malam tadi hubby dah call, dah wish BIRHTDAY kt saya, dah cakap elok2 dgn saya...
Sempat jugaklah saya btau kat dia saya beli kek sendiri, coklat ferrero rochel dan wish kat diri saya sendiri...sedih kan..tapi memang betul...:(


Petang semalam lepas balik keje saya singgah kedai beli kek coklat yang kecik tu..lepas tu saya beli coklat ferrero rochel...saya nak pujuk hati saya sendiri...sebab by tak call...:(..
Tapi malam tadi by dah mintak maaf, dah call, dah wish, saya dah happy balik..:D
Hari Jumaat ni, by balik umah..minggu depan by datang kat saya sebab ada training satu hari kat KL..so, bolehlah by stay kat sini lama sket...:)
Pagi ni saya bukak email, by ada hantar email..by cakap dia RINDUKAN saya..shuuukanya...hehehe..nanti by nak bawak saya celebrate..tak sabarnya..:P

Oklah..memandangkan saya pun dah ada mood ni, saya nak sambung citer pasal persiapan kawin saya yang akan tiba dalam masa 2 bulan lebih je lagi...macam tak caye je...dah dekat rupanya...wahh!!tak boleh jadi ni..saya kena siapkan apa yang patut secepat yang mungkin!!cayok Has!!!;)



5. KAD KAWIN






-ini bukan kad kawin saya...ini kad kawin Siti Nurhaliza...hehehe...cantik kan warna dia..saya suka sangat warna ni..saja saya letak kat sini nak bagi contoh..
- saya punya dah tempah dah dekat LH-creative concept..kedai dia dekat Jalan Brunei, dekat area penjara pudu..saya pergi masa tu hujung bulan 8..kebetulan hubby datang KL..sebelum kami pergi cari barang2 hantaran, kami pergi tempah kad dulu..masa kat kedai tu, naik kelabu mata saya dibuatnya..kad dia cantik2..tak tau nak pilih yang mana satu..tapi cam besalah..lagi cantik kad tu, harga dia pun lagi cantik..sebenarnya harga dia tersangatlah murah kl nak compare dgn kedai lain yang pernah saya tengok..tapi memandangkan saya dan hubby ada buat bajet untuk kad kawin, so tak bolehlah berlebih2..tak boleh lebih dari limit..lagipun, saya rasa kad kawin tak perlulah nak yang mahal2 sebab kad tu lepas orang baca orang akan letak merata2 jugak..ada ke orang simpan kad kawin?mungkin ada tapi saya tak rasa orang kampung saya nak simpan kad kawin tu..cukuplah kami tempah yang harga besa2 je..tak mahal dan tak murah sangat..sesuailah dengan majlis kami yang buat sederhana aje nanti...yang penting majlis tu diberkati olehNya..lain orang lain pandangan kan..kl ikutkan mula2 dulu kami nak buat sendiri je kad kawin..tapi bila kami tengok ada promosi, kira2 dengan bajet..kami buat keputusan tempah je..asalkan tak lebih dari bajet sudah..

-so, saya dah tempah 700 keping, hubby 550 keping..semua sekali 1250..dapat harga promosi 65 sen sekeping..ok lah tu..bajet tak lebih 400 ringgit sorang untuk kad kawin..pastu kedai tu bagi sampul bercetak free plak tu..mana nak cari orang bagi free...yang umah saya, saya pilih warna maroon, yang umah hubby warna silver..dah bayar deposit dah..cuma sekarang saya tunggu orang kedai call untuk tengok sampel kad kami nanti sebelum print akhir..tak sabarnya nak tengok kad kawin tertera nama saya dan hubby..hehehe...P..


6. HIASAN HANTARAN


- hiasan hantaran saya tak buat apa2 lagi..tapi saya dah pergi usyar2 kat kedai kat smua house masjid jamek..cantik..saya berkenan sangat tengok dia gubah bekas hantaran tu..kena plak warna yang saya suka..saya ingat minggu depan hubby datang, sayang nak beli satu contoh yang dia buat tu..lepas tu yang lain2 saya nak beli barang2 dia..bunga, reben sume tu..nanti saya ikutlah macam yang dia buat tu..dah ada sampel rasanya tak susah kan nak tiru..bukan saya tak mampu nak beli yang dah siap..tapi bayangkan harga dia untuk satu bekas tu hampir 50-60..dahla saya ada 13 dulang..mati saya kl beli sume 13 dulang tu..saya pun ada bajet jugak..takkan nak habiskan duit melampau2 untuk hiasan barang hantaran tu..tak eloklah saya rasa..kl benda yang boleh dipakai, takpelah beli mahal2 pun..macam barang hantaran saya tak berkira sangat barang mahal sebab memang benda tu saya akan pakai..tapi setakat untuk hiasan, saya rasa boleh jimat lagi..

-tunggulah by datang nanti..gaji pun dah masuk saya tengok sebelum masuk ofis tadi..so, bulan ni gaji saya dah reserve untuk barang hiasan..and..ada lagi...erm..duit simpanan dalam bank tu saya takyah kacau dulu...hiasan untuk pihak by pun saya nak tengok2 jugak..kl ada yang berkenan saya nak suruh by beli teruslah nanti..


7. KURSUS KAWIN

-ini pun belum lagi..hehehe...apa nak jadi ni cik Hasniza oii...takpe2..saya dah plan dah..saya book 3 & 4 Oct ni kat Zura's Akedemik..tempat kursus tu kat Bangsar..bukan saya taknak buat kat Puchong ni..tapi saya tak besa sangat kat area sini..saya dah besa kat area sana sebab masa zaman belajar itulah tempat saya ke sana ke mari..saya rasa lagi confident nak gi jalan kat area Kl berbanding kat area Puchong ni..eh, apa ni lari tajuk plak...

-ok2..saya cakap pasal kursus kawin tadi kan...hmm..petang ni saya confirm dengan hubby dulu..kl jadi esok saya nak call book tempat kursus yang saya nak pergi tu...harga cam besalah 80..takde masalah rasanya..tulah..sape suruh asyik bertangguh lagi gi kursus kawin...kl tak dah boleh setel benda lain time by datang nanti...


8. SET KATIL

-cantinya katil ni...saya suka sangat katil yang ada 4 tiang macam ni..so romantic..nak2 lagi dah ada suami nanti tak bangun2 la saya tido kat katil macam ni...hahaha..:P..gatalnya cik Has ni..;)

-saya dah beli set katil kat umah kat kampung..tapi bukan macam nilah..saya beli yang besa je, yang takde tiang..tu pun beli bukan guna duit saya..kakak yang sponsor..hehehe...so, orang nak tolong belikan tak bolehlah demand sangat kan..lagipun saya beli yang besa je sebab saya nanti tak duduk kat kampung jugak..
-saya tinggal kat Puchong..umah kat puchong nanti, saya nak carilah katil macam ni..wah, botak kepala tunangku a.k.a bakal suamiku..hahaha...;D

-set katil untuk kawin dah beres, hiasan pun saya tak perlu fikir lagi dah sebab masuk dalam pakej pelamin yang saya amik tu..hiasan dan cadar dia bagi ikut tema yang saya nak..so, takde pening2 nak fikir nak beli cadarlah..kl saya nak beli cadar pun, saya beli untuk umah kat puchong..betul tak.buat apa membazir orang dah bagi sume..tido pun nanti cuma 2,3 malam je..lepas tu saya kena balik puchong keje...
-umah by pun dah setel set katil..baru beli jugak..hehehe...cadar sume tu by fikir sendirilah camne nak setel..by kan ada kakak, ada adik pompuan, ada mak..boleh setel benda tu..kan by kan..hehehe...:P
-cuma untuk umah saya ni, saya ingat nak beli kain langsir ikut tema warna yang saya nak..nantilah saya usyar2 kat kedai dulu..saya ni sebenarnya masih keliru dengan warna tema..ada campuran 3 warna dalam kepala saya ni..pening betul lah...lagi saya ingat nak beli carpet..tapi kat umah rasanya dah ada carpet dalam bilik saya..tengoklah...kl ada bajet lebih saya beli apa yang patut..kl tak, takdelah...hehehe...
-kl boleh saya nak langsir yang dalam bilik tu simple je...taknak nampak crowded sangat..saya nak yang simple but nice..:)..takpe, kakak saya boleh uruskan sebab dia pandai jahit langsir..no problem...;P

9. CINCIN KAWIN

-barang ni barang yang paling penting sekali untuk majlis nikah nanti..tapi saya tak beli lagi..hubby pun sama...saya bukan saja taknak beli tapi rasanya awal lagi kut..
-kl beli awal, risau jugak salah letak karang, hilang ntah ke mana..betul tak...bulan 11 nanti sempat lagi nak beli..saya tak tau lah nak cincin camne...
-masa tunang hari tu pun saya dah dapat 2 cincin..satu cincin tunang, satu lagi cincin merisik...hubby ada btau hari tu, mak dia cadangkan beli gelang plak sebab tunang dah bagi cincin...saya plak bukan tak suka gelang..suka sangat2..tapi....takpelah..lepas kawin nanti, saya akan cari lah gelang sendiri..harap2 mak hubby tak amik hati kerenah bakal menantu dia ni...hehehe...
-cincin hubby saya nak tengok yang cincin platinum..bukan emas putih tapi 100% platinum..sebab lelaki islam tak boleh pakai emas putih jugak..kl yang suasa saya dah tengok sket2 kedai hari tu..tak cantiklah..hehehe...

Rasanya cukuplah dulu untuk hari ni saya tulis tentang majlis persiapan kawin..esok saya sambung lagi untuk bahagian ke-3 plak..wassalam..



No comments:

Post a Comment

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers

NUFFNANG ADVERTISER

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...