15 September 2009

PERSIAPAN MAJLIS PERKAHWINAN-PART 1

Wah..sedar-sedar dah bulan 9 sekarang..saya tak sedar masa berlalu sangat pantas...dan hari ni tinggal bape hari je lagi Ramadhan akan berakhir..4 hari lagi Syawal akan tiba..percaya atau tak..raya tahun ni saya tak buat apa2 persiapan pun...baik baju raya, kasut raya, tudung raya, keronsang raya ke sume takde...cuma ada sepasang baju kurung yang kakak sendiri beli kain, dia tolong jahitkan...itu jelah baju raya saya tahun ni..sedihnya..huhuhu...saya jadi macam ni sebab saya nak saving untuk majlis kawin yang tinggal cuma beberapa bulan je lagi..takpelah..bekorban sikit..lagipun raya tahun ni saya mungkin sampai malam raya kut...:(

Sebelum saya teruskan tulisan ni, saya nak cakap..ABANG...SAYANG MINTAK MAAF APA YANG BERLAKU.....SAYANG TAU SAYANG SALAH.... saya harap abang baca...saya betul2 rasa bersalah...dah banyak kali saya cuba call tapi hubby tak angkat....:(

Takpelah..malam ni call balik...saya hari ni nak tulis pasal persiapan majlis yang akan tiba dalam masa 3 bulan dari sekarang?apa..3 bulan?!apa persiapan yang dah dibuat..?dah banyak ke yang setel ni?aduh..risaunya... :(

1. BAJU NIKAH

-contoh baju nikah pengantin perempuan..warna lebih kurang..saya punya kurung moden jugak tapi ada lain sket kat leher dan lengan..ntah saya pun tak tau lagi sebab tak siap lagi..-


-baju hubby lebih kurang la kut tapi tenunan dia lain-


- saya dah tempah kat bangunan MARA sebelah Komplek Pertama...baju hubby kat kedai area situ jugak..cuma beza kedai je..senang sket nak amik dah siap nanti..dah set dgn orang kedai nak amik hujung bulan 10 ni..takpelah awal sebab kalau apa2 hal boleh setel lagi lepas tu..takde kelam kabut kl amik baju dah dekat nak nikah..betul tak?harga kat situ pun ok..tak sangka banyak rupanya kedai jahit baju kat atas tu..so lepas ni kl nak tempah baju, saya nak gi tempah kat situlah..harga pun berpatutan..kesimpulannya baju nikah kami dah setel..

2. BARANG2 HANTARAN
- barang hantaran kami setel awal sekali..lepas hubby balik offshore bulan lepas, sementara KL ada sale lagi..saya suruh hubby turun KL shopping barang hantaran sekaligus...wah!!bukan senang....letih tu takyah cakaplah..pasal duit, takde hal sebab kami memang ada bajet dan memang saving dari awal2 lagi..cuma tinggal lagi, perlu kuarkan dari bank, pergi beli..barang hubby sume dah beli cume tinggal buah, kek macam tu jelah lagi..barang saya sume dah setel jugak cuma ada satu je lagi..kasut..saya memang dari dulu bermasalah bab kasut ni...susah sangat nak berkenan..kl berkenan tak sesuai dengan kaki plak..tensionlah..kesian hubby ke hulur hilir teman saya cari kasut..last2 saya memang dah tak larat..dan saya rasa memang takde yang berkenan..campur plak bulan puasa..saya cakap kat hubby, nak cari sendiri kasut tu nanti..so, huuby bagi duit kat saya, cari sendiri..dia pun dah penat layan kerenah saya ni..hehehe..kesian by...kesimpulannya, barang penting sume dah beli kecuali buah, coklat, kek dan kasut saya..itu kecik punya hal..:)

3. PAKEJ PELAMIN

- sebelum ni, benda nilah yang paling memeningkan kepala saya..sebab saya nak amik pakej kat KT tapi masalahnya saya sekarang keje kat Puchong..saya takut kedai yang kami nak pergi tu dah full time tarikh saya kawin nanti...tapi Alhamdulillah, saya balik cuti merdeka hari tu, pergi setel sendiri..by masa tu kat offshore..so, kenalah saya setel sendiri dulu..kl nak tunggu by balik, risau jugak nanti dah full orang booking..saya sebenarnya takde lah berkenan sangat pakej kat kedai tu tapi memandangkan dia punya make up saya suka, terpaksalah amik pakej kat dia...alang2 dah amik, amik kat situ sumelah..senang citer..lagipun, saya tengok kakak kembar amik kat dia hari tu ok..cume kl nak baju yang cantik2 tu kena tambah duit..kl sikit takpe..ratus2 jugak atas setiap baju..itu yang pelik sket kedai tu dari kedai lain...saya nak amik baju baru, kena tambah 250..mahal kan..tapi takpelah..kawin sekali seumur hidup..saya amik jugak sehelai baju yang berkenan dihati..baju free yang harga dalam pakej tu memang ada, yang tak payah tambah duit lagi..tapi sume tak cantik..:(

Minggu lepas saya balik lagi..saya ajak hubby pergi tengok jugak kut2 dia ada berkenan...tapi sama macam saya, by tak berkenan...so, kat kedai tu saya amik sepasang baju je untuk bersanding...baju persalinan dapat jugak tapi tak buat pilihan lagi...tak tau nak amik ke tak sebab saya fikir bila masa nak bergaya, nak berposing pun tak tau..hehehe.....so, kesimpulannya, pakej pelamin, hiasan bilik tido, make up, baju sume dah setel..cuma tinggal gi fitting sekali lagi je...:)

4. PELAMIN MINI DAN BAJU UNTUK MAJLIS UMAH HUBBY


- yang ini pun dah setel..saya balik minggu lepas..memang sengaja balik sebab nak pergi tengok pelamin mini yang umah hubby plak..kena setel sekarang takut lepas ni susah nak curi masa dah memandangkan jadual hubby tak tetap..takut tiba2 kena naik laut balik..so, pergi setel cepat..agak jauh jugak kedai set pelamin yang kami pergi tu..tapi takpelah..aku berkenan dan hubby pun berkenan..so, setel..baju saya tak amik kat situ sebab baju dia memang serius saya cakap tak cantik dan nampak sangat baju yang lama, fesyen pun fesyen lama..kami cari tempat lain..ada satu kedai tu banyak sangat baju kat kedai tu...pilih punya pilih, kami sewa lah sepasang..mulanya hubby cakap nak cari warna hijau..tapi saya agak pelik kenapa baju kat sana warna hijau dia, striking giler!!tak sesuai..saya amik baju yang ada campuran hijau lumut dengan warna brown..tapi sekarag bila tengok balik gambar baju tu dalam kamera, saya rasa macam tak cantik plak..ntahlah...nantilah pergi tengok balik..make up plak saya tetap nak amik kat kedai yang saya amik pakej untuk umah saya tu (apa saya cakap ni?lantaklah..)..so, tambah lah make up jadi 3 kali..nikah, bersanding dan sambut menantu..tambah sket je duit..takpe...yang penting puas hati...

Rasanya cukup dulu untuk hari ni..nanti saya sambung balik..ada lagi yang saya dah prepare cuma tak sempat nak tulis kat sini..esok masuk ke bahagian ke dua plak..
Wassalam...

(gambar-gambar kat atas tu sume sekadar gambar hiasan..saya amik kat intenet..takde gambar betul lagi..dah kawin nanti baru saya upload gambar betul..:))

No comments:

Post a Comment

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers

NUFFNANG ADVERTISER

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...