14 August 2011

Dua Minggu Berpuasa Tanpa Suami Di Sisi..

Annyeong-haseyo..

Pejam celik pejam celik cepat sungguh Ramdhan datang balik...dah 14 hari umat Islam berpuasa..tahun ni tahun kedua saya berpuasa sebagai seorang isteri kepada En.Shahrul..tapi walaupun dah 2 minggu puasa, saya masih lagi menjalani ibadah puasa sendiri tanpa suami di sisi..berbuka sorang-sorang...gi bazar ramadhan sorang-sorang..sahur pun sorang-sorang tapi jarang saya sahur...sedih kan...

Tapi saya lagi kesian kat husband...dah masuk 14 hari dia berpuasa kat tengah laut..takde nikmat puasa sangat mcm kita kat atas darat ni...takpelah..insyaAllah minggu depan 19hb husband dah boleh balik...kebetulan plak jadual cuti 2 minggu dia jatuh time raya...tapi itupun cuma sempat 3 hari je beraya lepas tu dah kena pergi kerja balik...takpelah..asalkan kami dapat raya bersama cukuplah pada saya...huhu...

Dah lama tak catat apa-apa dalam blog..kadang-kadang rasa dah give up nak stop terus...tapi sayang jugak...kalau ada blog, sekurang-kurangnya ada lah 'diari' untuk tatapan dimasa hadapan...saya tulis blog bukan nak kejar nuffnang, kejar rating atau kejar follower...mungkin masa awal dulu ada jugak tapi lama kelamaan saya dah tak amikkisah lagi pasal tu...saya menulis sebab hobi, sebab suka catat sesuatu untuk tatapan sendiri dan jugak sesiapa yang sudi baca..juga sebab nak cari kenalan yang boleh berkongsi cerita...tapi tulah...kalau saya singgah kat blog orang lain saya cuma mampu jadi silent reader...jarang saya tinggal jejak sebab saya malu kut..hehe....so, blog saya kalau ada yang sudi baca...terima kasih banyak-banyak...:)

Berbalik pada kisah berpuasa...dah masuk hari ke 14 saya berbuka sorang-sorang..jeles bila dengar orang citer berbuka ramai-ramai dengan family...tu tak masuk macam-macam juadah saya baca kat blog orang lain...alahai cemburu sangat-sangat...bukak puasa sorang-sorang apalah sangat nak masak special...sape nak makan...saya sendiri nak makan pun tak lalu...hari pertama beli kat bazar nasi tomato tak sedap...separuh je saya boleh makan..selebihnya buang..hari kedua saya masak spaghetti...



Haha...melampau kan...sepatutnya bulan puasa ni lah lagi nak makan makanan traditional...tapi tekak saya nak spagetti..apa boleh buat...:) hari ke 3 plak, pergi bazar beli nasi kerabu lauk daging..bila makan tak sedap jugak...daging keras..lepas tu saya dah tak beli lagi juadah berbuka kat bazar...kalau pergi pun cuma beli murtabak atau kuih muih je...harga bukan main mahal tapi rasa hampeh...membazir je..baik masak sendiri kat umah...

Minggu lepas saya gi KL sebab nak tempah baju melayu husband tapi kedai yang husband selalu tempah tu dah takde..maybe dah pindah..abang kedai tu rasanya dah kenal kami..dah 2 kali tempah baju melayu masa nak kawin dulu...seminggu je dah boleh siap kalau kita nak cepat..tapi nak buat camne...takde rezeki...nasib baik kain tak beli lagi..kalau tak membazir..saya pergi jugak tanya kedai lain tapi of course lah orang dah taknak amik tempahan..haha....itulah sape suruh tangguh kan...nak taknak husband kena cari baju yang dah siap...tunggu minggu depan husband balik baru nak shopping raya...yeii.!!! tak sabar dah nak shopping..nak bersesak-sesak dengan orang ramai kat masjid jamek, kat sogo..nak rasa kemeriahan shopping raya macam tahun-tahun sudah..seronok.....

Jumpa lagi...annyeong... =)

2 comments:

  1. Hmm..sedapnya spagheti tu abang tgk..hehe..nanti abang balik minggu depan..kita buka puasa sama2 ek...ok sayang..take care key...LOVE U..:)

    ReplyDelete
  2. Nanti abang balik sayang masak untuk abang ek...hehe...:)

    ReplyDelete

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers

NUFFNANG ADVERTISER

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...