25 November 2013

Aku Letih..Aku Penat....


Aku juga ada perasaan ...
LETIH, PENAT....
Banyak benda yang perlu aku uruskan...


Aku tak minta wang, emas, berlian....
Aku cuma mintak sedikit pengertian dan belas kasihan...
Sesekali badan aku ingin berehat....
Sebab badan aku TERLALU PENAT...
Dan kepenatan itu tak dapat dibendung lagi..

Aku sangka tiada dendam....
Rupanya ada yang simpan di dalam hati....
Sedangkan aku dah minta untuk di redhai....

Aku juga punya perasaan.....
Hati terguris...

Selama ni aku tak pernah berkira...
Menguruskan rumahtangga dan anak sendirian....
Bukan satu kerja yang mudah untuk aku buat...
Tapi aku cekalkan hati....
Itu semua pengorbanan dan tanggungjawab yang takkan sesekali aku abaikan....
Lebih-lebih lagi untuk insan-insan yang aku sayangi dunia akhirat...

Namun..apa yang aku terima??

Semua sudah jauh berlalu....


Kadangkala jauh disudut hati tersimpan satu perasaan..
Aku ini ibarat kain buruk.....

Sampai masa...akan dibuang...

No comments:

Post a Comment

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers

NUFFNANG ADVERTISER

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...