01 March 2015

Anniversary Ke 5- Swiss Garden Resort & Spa - Part 2

Assalamualaikum...


Jom hari ni aku nak sambung lagi kisah anniversary ke 5 di Swiss Garden Resort Kuantan tempoh hari...takut kalau lambat-lambat nanti aku lupa semua info yang aku nak share...

Dah bersiap-siap kat bilik, terus turun ke level bawah sekali...untuk apa lagi? nak mandi manda la plak...berangkutlah segala barang kepunyaan Khasif...life jacket dia, angsa dia..perkakas nak main pasir pantai pun angkut jugak..nasib tak bawak pelampung..kalau tak kerja ibu la nak mengangkut semua tu...


Swimming pool kat sini ada dua bahagian..satu untuk kanak-kanak..cetek yang amat sampai takat betis aku je...huhuhu..nama pun kolam untuk budak kan..

Satu lagi kolam untuk dewasa..dalam kolam 5ft @ 1.5m..yang ini pun masalah jugak dengan aku...orang tak berapa nak tinggi sangat macam aku ni memang hapus la hidung...

Pelampung please!!

Yang kolam bulat kat tengah-tengah tu adalah jacuzzi..budak-budak bawah 16 tahun tak boleh masuk..


Tengok la..dengan life jacket...angsa dia lagi nak bawak berenang...sabor je la dik...

Untuk hari pertama, aku tak pakai swimming sut..aku cuma pakai t-shirt dan seluar mandi..takat nak main air dengan anak takyah beria sangatla nak pakai swimming sut..hehehe....

Oh yer..kalau nak mandi kat kolam budak tak kisah nak pakai baju apa pun..takde syarat..tapi kalau nak mandi kolam satu lagi yang dalam tu syarat dia wajib pakai baju mandi..kalau yang laki takde baju mandi, pakai jersey bola pun boleh...rasanya semua hotel pun macam ni... 


Cewah..konon-konon aku terapung la dengan Khasif..tapi nampak tak aku duduk atas lantai je tu..hehehe...

Dengan Khasif paras pinggang dia je...
Tapi ok la untuk budak-budak kan..takde la kita risau diaorang mandi jadi apa-apa...itu yang aku bukak balik life jacket dia..

Tapi make sure kena perhati dan awasi dia jugak...


"Ibu..cepatla..." cewah..gaya bagi arahan tu macam dah terer benor dia berenang...

Tak lama pun aku berendam kat kolam budak..bosan..
Husband ajak mandi kolam satu lagi...
Tapi aku kan pakai t-shirt....


So terpaksa redha melihat dua beranak ni je mandi kat kolam satu lagi...aku duduk perhati kat kerusi....sape suruh tak pakai baju mandi...


Memandangkan kolam ni dalam,  kena bagi Khasif pakai life jacket balik..safety first..risau gak walaupun babah pegang tapi takut jugak terlepas tangan...menyesal kemudian hari tak berguna dah..

Ingat tau korang..kalau bawak anak-anak mandi kolam, make sure bawak pelampung @ life jacket sekali...banyak dah kes terjadi kat kolam mandi...aku taknak sebut...korang fikir sendiri la kes apa..

Tapi life jacket ni aku geram jugak...dah ikat ketat-ketat tapi jacket tu terangkat ke atas jugak..Khasif jadi tak stabil..terpusing-pusing macam nak tenggelam dalam air..so tak boleh jugak biar Khasif terapung sendiri...babah still kena pegang....


Nampak tak kakak pakai baju putih pegang bakul kat hujung sana...itu pekerja hotel tengah bagi aiskrim kat semua guest yang tengah mandi atau yang duduk tepi kolam...

First time aku check in hotel dapat ais krim free tengah mandi kolam..wah...aku kah yang jakun? hahaha...tapi betul..sebelum-sebelum ni kat hotel lain takde plak bagi ais krim macam ni....berbaloi la ko bayar mahal-mahal...walaupun takat aiskrim seringgit aku dah rasa kagum...^_^

Kat tepi kolam ada tangga..sape-sape yang rendah boleh la mandi kat area tangga ni je kalau tak berani ke tengah...termasukla aku..hehehe..

Senyuman nakal untuk ibu...ajak naik atas taknak lansung budak kecik ni...

Sementara diaorang tengah mandi manda, aku bersantai kat kerusi melayan perasaan...aci tak aku berjemur macam orang sana tu? ^_^

Dari kolam boleh jalan terus ke pantai...
Pondok yang sebelah kiri tu namanya Parrot Bar tempat nak minum-minum..faham-faham sendiri la minum apa..minum cocktail pun boleh..sambil-sambil minum layan perasaan tengok view laut china selakat..kat sini takde nampak sangat orang minum..tapi kalau hotel kat langkawi or penang, ramai je mat salleh belah-belah petang dah start minum...cheers....

Jom kita ke pantai plak...

Aku suka giler pantai kat sini...pantai bersih..ombak pun tak kuat..sebelah petang plak air surut...cuaca redup je..memang best nak buat aktiviti tepi pantai..

Ramai chinese yang masih tengah bercuti sempena CNY..



Muka tak sabar nak senduk pasir..

Ada anak sorang ni kena la pandai jadi rakan sebaya dia...

Gali-gali pasir, buat-buat seronok...baru la dia excited..

Layan....

Jasad aku kat tepi pantai..tapi fikiran aku dah melayang nak mandi pantai...syok tengok diaorang mandi..dah lama rasanya aku tak mandi pantai...paling last rasanya mandi pantai kat Pulau Sibu dengan kawan-kawan zaman study dulu...

Dapat berendam pun jadila..nak je aku mandi pantai dengan Khasif tapi budak kecik ni tak suka...dia takut ombak...mandi kolam suka plak sebab takde ombak..



Sibuk nak gali pasir...tension aku...husband plak tak boleh mandi pantai sangat..kulit dia jadi pedih bila kena air masin sebab kulit dia tengah ada masalah...


Main pantai sampai hari dah nak senja...ajak balik hotel taknak..nak main lagi..itu yang menangis tu..

Kat tepi pantai banyak sangat corak macam ni...anak ketam korek pasir ke apa jadi corak  macam ni..boleh husband cakap taik ketam..bahaha...

Khasif bila nampak je anak ketam tengah berjalan, waa dia meraung taknak jalan..nak dukung sebab takut anak ketam...aku jugak kena dukung..huhuhu...

Nampak? bersungguh-sungguh dia menangis taknak jalan...nak dukung..nak dukung...



Naik bilik dah nak magrib dah...tiga-tiga masuk bilik air mandi sama-sama...elok lepas mandi, belum apa-apa lagi Khasif dah tidor..letih sangat la tu...


Lena betul dia tidor..jam baru menunjukkan pukul 8 malam...ish...ibu dan babah dah la lapar perut ni..

Lepas solat, angkut Khasif masuk tidor dalam kereta gi cari kedai makan...tak susah pun cari kedai makan kat area sini..depan hotel seberang jalan berderet kedai..kalau nak jauh sket drive menghala ke kuantan sket depan Hotel Swiss Garden yang baru pun berderet jugak..so takyah risau..

Pilih je nak makan apa...ikan bakar pun ada..aku konon-konon nak makan kat kedai yang selalu singgah zaman muda-muda dulu...ikan pari bakar dia memang sedap dan power..ajakla husband ke sana..kebetulan tak jauh dari hotel..

Sampai kedai, time order baru tau diorang dah tak buat ikan bakar..kecewa jugak..takpela...dah duduk dah pun..aku order siakap 3 rasa..lauk lain cam biasa la nasi putih, tomyam, sayur...tunggu punya tunggu berjanggut baru makanan sampai....sebelum tu air sampai dulu tapi rasa dia FAIL...;(

Rasa makanan? hhmmm...tak seperti yang aku jangka..boleh la untuk kenyang perut tapi nothing special..so aku pun tak snap gambar....

Ikan siakap pun dah tak jadi 3 rasa..jadi siakap masak cili berapi...pedas giler..aku tak tau dia nak masak apa sebenarnya...huhuhu...T_T

Dah kenyang makan..sila la cakap Alhamdulillah ada jugak rezeki..banyak komen plak..belajar bersyukur boleh tak..huhuhu...oh yer singgah kedai nak beli stock pampers Khasif tinggal 2 keping je lagi...tapi takde plak..takpela..esok jela cari lagi...badan dah letih sangat..


Sampai bilik, layan view kat balkoni kejap...cantik sangat..sejuk je angin sepoi-sepoi bertiup dari pantai..

Tapi mata dah tak boleh bukak...aku mengantuk yang amat..masuk bilik, baring kat katil terus lena tak sedar dah pukul berapa Khasif dan babah dia tidor...

Zzzzzz......bersambung...

No comments:

Post a Comment

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers

NUFFNANG ADVERTISER

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...