03 March 2015

Anniversary Ke 5- Swiss Garden Resort & Spa - Part 3

Assalamualaikum...

Ha..korang jangan terkejut...part 3 ni aku letak banyak gambar...syok sendiri? takdela..sebenarnya aku tak tau nak pilih yang mana satu sebab terlampau banyak sangat gambar dalam folder...so yang mana aku rasa menarik untuk di kongsi kat sini, aku letak...

Harap yang menengok janganla muntah plak...aku tau, ada yang jenis bukak blog sebab nak tengok gambar je kan....nak tengok tempat tu best ke tak...cantik ke tak...bilik ok ke tak..

Kalau yang rajin baca apa aku merepek kat blog ni, terima kasih la banyak-banyak yer...bukan senang nak dengar aku bercerita panjang..rasanya kalau aku sembang pun tak sepanjang apa yang aku tulis kat blog...siapa yang kenal aku tau la aku camne...hehehe...

Okey...aku sambung citer...

Pagi bangun tak awal sangat la...mandi dulu sebelum kejutkan Khasif...


Sementara ibu tengah bersiap, si kecik ni masih lagi lena diulit mimpi..aku tak sedar pukul berapa dia tidor dengan babah malam tadi..

Husband dah siap mandi baru kejutkan dia...mestila nak mandi dengan babah...kalau tak cari babah bukan Khasif namanya...time tidor je cari ibu...T_T


Pukul 9 pagi turun breakfast kat bawah...Khasif masih lagi muka blur baru bangun tidor...jauh termenung...


Breakfast aku punya...air kopi pagi-pagi wajib ada...kalau tak aku jadi tak tentu arah...


Jujur nya...pilihan makanan untuk breakfast tidaklah begitu memikat hati aku...ntahlah..aku rasa macam tak banyak pilihan...

Okey...ada la nasi lemak dan mee hoon goreng..kari ayam..tapi itu je la makanan berat..lain-lain tu ala-ala western... berpuluh jenis roti...

Aku ni breakfast dengan roti zaman perut anak dara dulu je...sekarang dah perut mak budak ni susah sket nak breakfast roti...faham-faham sendiri la yer..dasar tak reti bersyukur..kih kih kih....

Eh tapi kan aku suka baked bean kat sini...dia masak sekali dengan capsicum potong kecik-kecik..so tak muak..ada rasa pedas-pedas sket...

Khasif makan coco crunch je...aku suap nasi lemak taknak...
diet la tu..^_^

Planning nak breakfast banyak-banyak tak berapa lancar...sebab tak tau dah nak makan apa...pilihan tak banyak...


Naik ke level 1 santai-santai kejap kat lobby hotel...Khasif Aleesya tak reti duduk diam...sekejap panjat sana, panjat sini...tension aku nak snap gambar dia elok-elok sket...

Masih dalam mood CNY...

"Ibu...banyaknya.....orange..."
"Aaa banyak..ada berapa orange?"
"Ada...dua orange.." sambil tunjuk 2 jari...

T_T

Kalau banyak je mesti dua...

Mini water fountain..


Kami yang purple di tahun baru china....^_^
Amboi..kelas ko jah..tau la suka color purple...bercuti pun siap tema purple lagi..


Hahaha....tema purple ni bukan aku yang planning...
Kebetulan sebelum bercuti kat sini, balik kampung ada family day belah husband temanya purple...

So datang sini aku pakai je la baju yang mana ada dalam beg tu..gitu alkisahnya...



Happy dapat jugak aku spend masa dengan family...
Kalau tak, asyik bz je kerja kat ofis sejak dua menjak ni...

Depan bangunan hotel...
Masa ni nak keluar gi cari pampers Khasif kejap..

Aku singgah kat sebuah kedai runcit tepi jalan..aku masuk dengan Khasif sementara husband tunggu dalam kereta..aku sebenarnya nak gi sorang je cepat sket urusan membeli..tapi si kecik tu sibuk plak nak ikut..dukungla dia sekali..

Masuk-masuk ada sorang pakcik india kat kaunter..tengok aku macam nak terkam..tenung macam nak makan aku..aku gi kat rak pampers..cari size yang aku nak..aku tanya pampers size XXL ada tak? dia jawab kasar giler..

"Size situ je"

Eiii...kalau tak memikirkan Khasif yang dah takde pampers...malas aku nak beli kat kedai ko ni...tapi dari takde lansung terpaksa la beli size XL..boleh pakai tapi ketat sket la dengan Khasif...

Time nak bayar..lagi sekali dia tenung macam nak terkam...eei...scary giler..aku korek jugak bijik mata dia ni... 

Bayar cepat-cepat..aku masuk kereta bebel kat husband...cepat la bang..sakit hati...bla..bla...bla..aku bebel...lepas geram kat husband...

Boleh tak husband aku cakap lebih kurang macam ni..

"Agaknya malam tadi dia tak dapat dari wife dia kut..tu yang dia macam nak makan orang tu.."

Apa kaitan wife dia dengan aku??   T_T

On the way balik hotel, singgah lagi satu kedai husband nak cari jajan..rupanya kedai ni jauh lebih baik dari kedai tadi..pampers yang aku nak pun ada...ceh..lagi sekali beli pampers..suka betul buang duit...sape-sape nak pampers size XL bagitau aku..nanti aku pos...hehehe...


Balik hotel, husband ajak pusing-pusing tengok kawasan..sambil-sambil tu nak photoshoot sekali...

Bukan main dia nak menolong babah setup tripod..

Tengahari buta berphotoshoot..ko mampu....


Pasir pantai yang memutih...nasib la tengahari..kalau petang ni aku turun terjun pantai...

Sambil-sambil layan keindahan pantai balok...

Ehem-ehem....setahun sekali kut gambar berdua...

Layan kerenah Khasif yang macam-macam...
Kesian kat chinese tu tengah tidor..aku bising panggil nama Khasif..

"Adik!" 
"Khasif..no!"
"Eisya..jangan main sana!"

Last-last chinese tu bangun blah...nasib dia tak marah..hehehe...




Tengahari matahari atas kepala...ada sepasang couple mandi pantai...agaknya dah tak tahan benor la kut nak terjun laut..

Yang lelaki mat salleh dah berumur dah..yang pompuan tak sure filipino ke thailand lingkungan 30 an...tapi romantik gila uolls..berselfie peluk ketat-ketat..jeles akak...^_^


Seronok kan kalau dapat bersantai sambil minum air kelapa..layan plak  panorama indah laut biru dan pasir pantai yang memutih...cewah...sesekali feeling jadi pelancong best gak..hehehe...
 

Yang ni sorang tak habis-habis duk angkut tripod...apa sebenarnya tujuan dia?

Yes...ini yang dia nak sebenarnya...
Sejak dah pandai main pasir pantai ni, tak habis-habis nak main pasir...

View hotel dari pantai..

Dah bosan duk pantai, naik bilik dulu sementara nak tunggu petang sket..rehat-rehat dulu dan buat aktiviti kat bilik plak...

Ingat lagi tak part 1 aku citer toilet takde pipe air nak basuh kencing dan poopoo...poopoo tu apa? ala..itu bahasa lembut...bahasa kasar basuh berak ler...hehehe...

So camne aku buat?


Macam ni cara dia...ini idea husband aku...dia tutup lubang tub, lepas tu tadah air dalam tub...amik baldi mainan khasif buat cedok air...bijak tak? ok la tu daripada ko terseksa nak basuh berak anak...hahaha...

Ok la...sampai sini dulu citer part 3..nanti ada masa aku sambung lagi..bye...bye....^_^

No comments:

Post a Comment

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers

NUFFNANG ADVERTISER

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...