09 March 2015

Anniversary Ke 5- Swiss Garden Resort & Spa, Kuantan - Part 4

Assalamualaikum...

Aku sambung lagi kisah percutian tempoh hari...bercutinya cuma di area Cherating tapi pecahan part bukan main banyak mengalahkan orang ke oversea...hahaha....well...kalau aku buat satu part je, mau panjang berjela-jela plak nanti orang nak baca..tabah je la yer baca part by part...^_^

Lepas dah posing-posing kat bawah, dah puas layan view pantai, aku naik bilik dulu...rehat-rehatkan badan..nak mandi-manda masih tengahari lagi...

Actually aku teringin nak masuk spa, dapat urut-urut badan mesti best....last aku mengurut masa berpantang lepas bersalin 2 tahun lepas..ish..lama dah tu..badan pun dah lemau-lemau balik dah ni...lagi pun masa check in, aku dapat voucher spa RM50..

Antara treatment yang terdapat di Samsara Spa




Harga pun ok takdela mahal sangat..kalau aku amik treatment yang harga RM180, guna voucher tadi dapatla discount jadi RM130...husband pun ada tanya jugak.."sayang nak masuk spa ke? jom abang belanja"

Waahhh...offer begini bukan selalu aku dapat..hehehe..kalau husband masuk sekali, lagi best..dia pun selalu merungut takde orang nak urut badan dia...hahaha..nak buat camne...nasib la dapat wife tak suka mengurut..

Tapi bila mengenangkan si kecik aku ni, ishh....aku tak jamin dia boleh duduk diam sementara menunggu kami dalam spa...tak mungkin okey....takut dia buat onar je kat dalam...aku nak masuk sorang-sorang, takde teman tak best jugak...

Hmmmmmmmm...."takpela bang....next time...takyah buang duit" aku bagi alasan....padahal aku fikir anak....T_T

Singgah kedai kat bawah beli aiskrim..tak lunch pun sebab perut masih kenyang breakfast pagi tadi..


Naik bilik...layan drama kat TV...tapi tak tau la citer apa...

Sibuk layan kerenah Khasif Aleesya..

"Babah....cepat tutup.."
Dia ajak babah main cak cak dalam selimut...nasib baik dapat babah rajin melayan anak.....

Last-last dia tertidor...dengan aku sekali tertidor..best rupanya dapat tidor tengahari ni kan...dah lama aku tak tidor tengahari..bangun-bangun pukul 3 petang aku rasa fresh......tapi perut plak berkeroncong mintak di isi...Khasif tidor lagi...biarlah dia tidor puas-puas...


Nasib tadi aku beli stock...bolehla buat alas perut..

Nak keluar makan malas...malam nanti nak makan lagi..so aku ajak husband makan magee cup kat balkoni sambil-sambil layan view pantai..boleh tak husband aku cakap...

"makan kat balkoni?? nanti orang nampak..cakap duduk hotel tapi makan magee je.."

Alahai...kenapanya bang kalau makan magee pun duduk hotel...orang gi bercuti oversea ramai je makan magee...aku kisah apa pandangan orang...makan magee tak semestinya takde duit tapi aku teringin...slurp-slurp makan panas-panas...sedap...tapi janganla makan selalu, tak elok untuk kesihatan...

Petang Khasif dah bangun, siap-siap nak turun swimming lagi...


Hari kedua, aku pakai baju renang lengkap baju dan seluar..eh tapi tudung renang aku tak pakai...yang aku pakai ni tudung biasa..aku tak pakai sebab tudung renang dia kelakar giler ..dah jadi macam helmet kalau aku pakai ...hahaha...


Turun bawah, babah masuk berendam dengan Khasif dulu kat kolam budak..aku tak turun..aku duduk tepi je celup-celup kaki...

Tiba-tiba datang la sorang budak  perempuan India depan aku...nampak tak budak pompuan dalam gambar kat atas tu? haa...budak pompuan tu la....husband panggil dia Kashika sebab ada iras Kashika ceria pop star..hahaha...tapi Kashika ceria pop star tu comel lagi dari budak pompuan ni...

Dia datang-datang "Kakak, taknak mandi ke? jom la mandi..."
Lepas tu dia simbah-simbah air kat aku...

???? amboi peramahnya dia..siap panggil aku kakak? mudanya aku rasa..hehehe...

"Takpe...awak mandila..." aku jawab..

Lepas tu dia naik atas, debush!!! dia terjun dalam kolam...aaiii ada jugak yang benjol kepala hari ni..tak pun patah kaki...kolam cetek macam tu kau terjun tiruk saja cari penyakit.

Tak lama lepas tu lagi sekali dia datang....

"kakak..boleh tak saya nak pinjam mainan tu sekejap...saya nak cedok air.." sambil tangan dia tunjuk kat alat mainan pantai Khasif...

Aku macam tercengang...tak tau nak jawab camne...memang taknak bagi tapi aku tak tau nak cakap camne...kalau aku bagi mau mengamuk Khasif ni..aku pandang je dia...nasib baik la abang Kashika tu datang jadi penyelamat keadaan...suruh adik dia jangan kacau orang..fuh...nasib baik...

Husband ajak gi mandi kolam dewasa plak...aku cepat-cepat angguk setuju...hahaha....baik aku blah cepat-cepat sebelum Kashika datang lagi...bye-bye Kashika..

Masuk kolam dewasa, level aku tepi-tepi  tangga je....hehehe...

Sesi mengapungkan badan di atas permukaan air...

Dah..adik gi swimming dengan babah plak..ibu nak kuak lentang, kuak kupu-kupu sorang-sorang plak ni...^_^

Masa aku tengah berendam dalam kolam lagi, aku perasan ada mata yang memerhati..tapi aku buat tak tau je...

Dah puas mandi-manda, naik atas lap-lap badan dengan towel...oh yer, kat sini towel boleh amik kat pondok hujung sana..tapi dengan syarat kena bagi kupon towel..kupon tu ko akan dapat masa check in...

So lepas dah lap-lap...aku pun jalan tepi kolam nak gi hantar towel balik...masa ni la aku rasa seolah-olah aku berada di bumi asing...cina-cina pompuan yang tengah baring kat kerusi, yang tengah mandi dalam kolam semua pakat duk tengok aku...seolah-olah aku ni tengah berbogel...pandang aku atas bawah...

Ya Allah...apa yang ko jakun sangat ni? tak pernah tengok swimming sut muslimah ke? seriusly cara diaorang pandang tu macam sceptical sangat kat pompuan bertudung mandi kolam...aku tak pernah jumpa situasi macam ni...aku mandi pakai baju renang kat sunway lagoon, kat hotel lain sebelum ni takde plak orang pandang macam ni...tapi kat sini macam aku ni Alien...

Sepatutnya diaorang tu yang tak normal..pakai bra dengan panties...pakaian tu bagi aku layak pakai dalam bilik je...yang aku hairan bin ajaib sangat, mat-mat dan minah salleh yang datang dari negara luar rilek je pandang aku...siap senyum takde masalah pun..tapi cina yang bergelar rakyat malaysia ni plak yang pandang semacam...pergh...tersentap kejap mood aku...

Sorry la aku bukan nak racist..aku pun ada je kawan-kawan berbangsa cina yang okey, yang baik...aku pernah bekerja dengan dengan bangsa cina...tapi takde plak diaorang ni sceptikal macam ni...siap faham lagi time aku puasa, aku nak solat...ada yang siap bagi hadiah keronsang lagi untuk aku pakai kat tudung...tapi cina yang aku jumpa kat sini aku tak tau diaorang ni dari ceruk mana...agaknya tak pernah bergaul dengan bangsa lain..sorry...aku teremo... 


Lepas tu habiskan masa kat tepi pantai teman Khasif main pasir...

Orang jarang dapat jumpa tanah macam ni la...aku dengan husband ikut je kemahuan dia...mainla puas-puas janji dia happy...esok dah nak balik...

Pukul 7 lebih, dah dekat matahari nak terbenam baru la naik ke bilik... 

Bersiap nak keluar makan malam plak...

Nah..bukan selalu dapat tengok aku berselfie kan...

Okey..untuk malam kedua di Kuantan ni, aku memilih untuk makan di Restoran Yala Tomyam & Seafood..lokasinya tak jauh pun dari hotel...cuma seberang jalan je...kat situ berderet jugak kedai  makan...so korang takyah risau kalau datang bercuti ke sini sebab korang takkan kelaparan...tempat makan berlambak-lambak...kalau nak lagi senang, dinner je kat hotel...tapi aku lagi suka makan kat luar..lagi jimat dan lagi sedap..lagi luas pemandangan...gitu...

Disebabkan malam fisrt tak dapat makan ikan bakar...jadi malam kedua aku tebus balik..hehehe...aku order..

Ikan Pari Bakar...

Kerabu Sotong

Kangkung Goreng Belacan

Tomyam Campur

Makanan sudah terhidang...apa lagi...jom makan...

Aku rasa aku tak perlu cakap apa-apa lagi...tengok pinggan pun dah tau kan sedap ke tak...^_^

Sakitnya Tuh Di Sini..10 kali ulang tayang..T_T

Total dinner tak sampai RM50..babah belanja...bagi aku murah sangat-sangat sebab banyak jugak lauk kami order..nasi 3 pinggan sebab order untuk  Khasif sekali..boleh repeat lagi lain kali..recommended..

Dah habis makan, balik ke hotel...

Swiss Garden Resort & Spa di malam hari...

Lepak kat lobby hotel kejap sebelum naik bilik...tiba sudah malam terakhir di sini...kejap je masa berjalan..

My husband dan Khasif...

Nak ajak ibu tengok fish...

Cantik jugak kan ada tanglong malam-malam..berseri-seri jadi lobby hotel...dulu kecik-kecik pun aku suka pasang tanglong time raya kat luar rumah...dulu la...sekarang ni raya mana ada orang nak pasang tanglong lagi..pelita pun aku rasa dah suam-suam kuku...

Alhamdulillah di murahkan rezeki...harap-harap tahun depan ada lagi rezeki lagi anniversary seterusnya..amin..

Lobby hotel yang luas dan terbuka...

Naik bilik, main telefon...

"Hello...razi ke tu? eh..salah la...hakim yer...eisya esok tak datang school lagi...lusa baru eisya datang..itu pun kalau rajin..kirim salam kat Caring yer.."

Dialog busuk rekaan ibu...hehehe...

Malam tu pukul 1 pagi Khasif start batuk-batuk...tengah-tengah tidor dia batuk.. suhu dalam bilik agak sejuk...campur plak Khasif banyak hari dah mandi kolam, mandi pantai..tak campur lagi berendam dalam tab mandi...tidor plak dalam aircond...haii..risau takut sejarah berulang...

Aku tepuk-tepuk belakang..sesekali dia macam nak muntah tapi takde apa yang keluar...vicks takde...risau...aku bangun, tutup aircond....lepas tu aku bungkus dia ketat-ketat dalam selimut...alhamdulillah..lepas tu dia tidor lena sebab suhu dah tak sejuk...aku plak yang tak boleh tidor..layan TV sorang-sorang..

Pukul 2 pagi aku tengok husband yang tengah tidor dahi berpeluh-peluh..kejap pusing kanan..kejap pusing kiri...hahaha...suhu dalam bilik dah start panas sebab aircond dah tutup...pelan-pelan aku bangun bukak aircond balik tapi bukak suhu tinggi sket...tak boleh sejuk sangat takut Khasif batuk balik...

Tak sedar pukul berapa aku tertidor....

Bersambung....

3 comments:

  1. Hai Sis, cam best jer pantai kat sini..menarik tertarik..dah lama kiter teringin nak bercuti kat area pantai timur. berapa rate bilik utk satu malam? jauh tak dari kuantan?

    ReplyDelete
  2. Hai suri..pantai kat sana memang best dan cantik sangat-sangat..kalau ada peluang, pergi la bercuti sekali ..pertanyaan suri tu saya dah update kat part 5. harap membantu..

    ReplyDelete
  3. salam....cantiknye suasana swiss garden hotel ni dan lagi satu sesungguhnya ikan pari bakar dgn tomyam tu nampak sungguh2 mengoda....kikiki

    ReplyDelete

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers

NUFFNANG ADVERTISER

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...