27 January 2014

Hotel Equatorial Melaka-Berkurun Sudah

Assalamualaikum wbt...

Sementara masih ada masa dan mood nak update blog, baik saya cepat-cepat taip...kalau tak takut nanti tahun depan plak kuar citer ni...hehe....

Masih ingat citer saya JALAN-JALAN DI BANDAR MELAKA tahun 2012 dulu? hahaha....jangan marah yer....kan dah cakap banyak gambar yang lama-lama akan keluar blog...

Saya baru perasan saya tak up lagi tentang hotel kami bermalam kat sana kan...so mehla saya buat review sket-sket yer tentang Hotel Equatorial Melaka....

Sebenarnya tak berapa ingat sangat dah tapi sket-sket tu bolehlah...dan review ini tujuannya untuk bagi info kat sape-sape yang nak bermalam di sini...

Gambar yang ada watermark saya punya..yang takde watermark tu sumber dari google..


Bangunan hotel dari pandangan luar...kedudukannya ditengah-tengah bandar Melaka..bersebelahan dengan Dataran Pahlawan..juga dekat dengan Kota A-Famosa. sape-sape yang selalu gi bandar melaka mesti tau kan kedudukan dia kat mana...


Saya sampai hotel lebih kurang pukul 2.00 tengahari kat hotel..masuk-masuk je tengok ramai sangat orang tengah duduk kat kerusi lobi...yang berdiri pun ramai...tapi kat kaunter receptionist takde orang....rupa-rupanya time check in pukul 3.00 petang...

Okeylah...tunggula saya sambil berdiri memegang perut yang tengah memboyot masa tu...husband tengah cari parking...

Sofa di satu sudut lobby hotel...tak tau la kenapa hari tu maybe nasib saya tak berapa baik, takde sorang pun yang pelawa duduk untuk ibu mengandung ni...dahlah sebelum tu penat tawaf satu bandar kan..huhu....its ok...T_T

Agak lama jugak saya tunggu husband tak datang-datang..rupa-rupanya husband tak dapat parking kereta...dan rupa-rupanya dia tak tau tempat parking kereta kat mana....nak jugak harap isteri yang tunjuk jalan....huhu....T_T

Bila dah parking kereta, masuk lobby hotel...belum pukul 3 lagi rasanya..saya dah tak tahan nak berdiri..saya gi kat receptionist tanya boleh tak saya nak check in sekarang ( I KAN BERANI )..hehe...maybe staff tengok saya pregnant kut, dia bagi check in sebelum pukul 3...

 So inilah dia bilik kami...DELUXE ROOM..bilik not bad la...ada carpet senang untuk solat..ada sofa

 
View bilik dari pintu masuk...abaikan model itu..hiks...

Yang tak bestnya view dari balkoni sebab nampak bangunan lain...maybe sebab bilik tak tinggi sangat..kalau tinggi maybe dapat view cantik...

Bilik dari sudut lain...nanti ada yang tanya, best tak tilam dia...haha....ok, serius saya lupa dah rasa tilam dia empuk ke tak...sebab dah lama kan...yang pasti malam tu kami tidor lena je...hehe...

Washroom..bersih dan tidak mengecewakan..toiletries disediakan..

Shower dan bathtub..secara jujurnya saya lagi suka kalau hotel sediakan shower dan bathtub asing-asing...sebab kalau nak mandi shower, kena berdiri dalam bathtub tu rasa cam tak berapa stabil je..huhu...

Meja tempat letak barang-barang...cermin untuk makeup...


Swimming pool...tapi kami tak berkesempatan pun nak mandi dan berenang-renang kat sini..amboi ada hati kan tengah perut macam tu nak mandi kolam...hehe....

So far 2 hari 1 malam stay kat hotel ni boleh la...

Harga untuk Deluxe Room 2012 = RM225 tidak termasuk breakfast...
Harga termasuk 10% servis charge, 6% gov tax dan RM2 per night untuk heritage (bandar warisan)

Kalau nak breakfast,  tambah lagi RM35 seorang..kalau dua orang RM70...takpelah...kami nak makan kat Restoran Asam Pedas je...(^_^)

Harga yang saya bagitau ni untuk tahun 2012 tau...sekarang dah 2014..so kena check balik harga terkini...

Eh..ada satu hotel baru kat bandar Melaka kan..apa nama hotel tu...Hatten Hotel kan..nampak macam best jer....*mati la tadi promote hotel lain...


No comments:

Post a Comment

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers

NUFFNANG ADVERTISER

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...