06 February 2014

Nasi Dagang Yang Sedih...

Assalamualaikum wbt...

Isnin hari tu sebelum masuk ofis, sempat breakfast kat Restoran Mak Uda Selera Timur, TTDI Jaya Shah Alam...dekat dengan ofis jugakla....

Restoran Mak Uda ni sebenarnya restoran yang menyajikan makanan terengganu..antara menu yang terdapat kat sana ialah nasi dagang terengganu, nasi lemak, nasi kerabu, nasi minyak, laksam, nasi kunyit... 

Menu sampingan yang ada ikan celup tepung, pulut panggang, satar, keropok lekor, kuih muih..pendek kata banyak pilihan makanan ada kat sini.... 

Bukan kali pertama saya datang makan sini sebenarnya..kalau husband teringin nak makan nasi dagang ala-ala Terengganu, ke sinilah kami tuju...

Mula-mula datang dulu...rasa nasi dagang memang sedap..walaupun satu pinggan harga RM5 tapi tak kisah sebab sedap..harga berbaloi dengan rasa makanan...


Tapi itu dulu....

Sekarang bagi saya rasa kualiti makanan dah tak berapa sedap...


Kuih satu ketul 50 sen...3 ketul , 1.50...


Pulut panggang seketul RM1..makin lama makin kurus dan isi ikan kat dalam dah tak fresh..


Nai dagang boleh amik sendiri nak banyak mana pun..sepinggan RM5.
Ikan keras..rasanya dia guna ikan tak fresh..memang rosak mood saya nak makan...

Masa letak pinggan nasi kat meja..tiba-tiba husband tanya...
"Amik kuah singgang ke tu?"

Hahaha..ok melampau la tu soalan...itu kuah acar namanya...tercedok sekali...


Khasif yang belum mandi tengah makan kuih...dah pandai nak makan dengan sudu sekarang..

Nasi dagang 2      - RM10.00
Kuih 3                 - RM  1.50
Pulut panggang 1 - RM  1.00
Air  1 je              - RM  2.00

Semua sekali dia kira RM16..rasanya saya kira tak sampai pun harga tu...

Husband yang bayar..dia memang macam tu..main bayar je...:(

Kesimpulannya...saya tak kondem terus kedai ni...cuma pendapat peribadi saya..rasa makanan dah tak sesedap dulu terutama nasi dagang...nasi dagang kalau ikan keras dan tak segar, memang tak sedaplah nak makan... rasa kuih pun ala-ala...tak padan dengan harga...

Makcik, nanti tolong improve lagi yer...kalau tak saya taknak gi makan dah kedai makcik...hehe...

No comments:

Post a Comment

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers

NUFFNANG ADVERTISER

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...