24 October 2012

Maafkan Isterimu Ini...

Assalamualaikum...

Pagi-pagi lagi saya dah timbulkan kebimbangan kat suami dan mak mertua....huhu...takde niat lansung nak buat mereka risau tapi ianya berlaku diluar kawalan...

Citernya malam tadi nak tido kan...tengok bateri handset.."oh hijau lagi ni..sempatlah pagi esok charge" kata saya dalam hati....faham-faham sendirilah mak buyung tak larat nak bangun walaupun sejengkal semata-mata nak charge handset..

Tengok tv lepas tu tertido...macam biasa, bila dah sarat ni panggilan ke toilet time tido memang kerap..pukul 2,3 pagi tu waktu biasa ke toilet..tapi malam tadi agak lewat jugak sebab pukul 5 lebih baru rasa nak buang air..bila dah keluar toilet, nak sambung tido balik tengok handset.."alamak bateri dah habis plak"....saya pun charge lepas tu sambung tido balik..niat nak bangun solat 6.30..lupa nak tekan butang switched on...

Sambung tido, tiba-tiba terjaga "Allah...". tak perlu lah saya bagitau pukul bape saya terjaga sebab sah-sah subuh gajah...bangun terus pergi mandi..pukul 8 lebih masa nak gerak gi ofis baru teringat handset tak on..dalam hati dah agak dah, mesti husband call beribu kali ni...huhu....

Bila tekan je switched on, tet tet tet tet tet bunyi mesej masuk...You have 10 missed calls from 03-8xxxxxxxx since 7.48 am 24.10.12. ok, sah-sah nanti kena marah ni..huhu.....

Sebelum drive gerak ke ofis, saya try call husband balik tapi takde orang angkat plak..time stop kat trafic light pun try call jugak tapi takde orang angkat..lepas tu terus drive dah tak call lagi..agaknya husband takdelah risau seperti yang saya sangka...

Sebelum sampai ofis, sempat singgah beli bfast dulu kat foodcourt...sempat lagi tu padahal tau dah  lewat..bukan apa nanti baby lapar sebelum sampai waktu tengahari..(alasan biasa para ibu mengandung)..hehehe...(^_^). dah siap tapau, baru nak start kereta, bunyi telefon...oh, my husband..dah siap sedia dah nak mintak maaf guna suara paling kesian sekali...sekali tengok naik "Mak Abang" which is my mother in law...gulp..gulp....gulp...gulp.....terus telan air liur...kalau mak call maknanya there is something wrong with my husband..mesti dah sampai ke pengetahuan mak pasal saya....aduiiii......

"Hello mak".....takut sebab dah tau diri sendiri buat salah...."hello zaa..." family husband panggil saya zaa...mak terus tanya saya okey ke tak sebab abang dah risau tak dapat nak call saya...lembut je mak cakap tu tapi maksudnya mendalam sampai buat kita terkesan kat dalam hati rasa bersalah giler...macam anak dia jugak..hehe....pandai guna psikologi...:p.

Mak cakap bila abang risau macam tu, mak lagi lah risau..duk sorang-sorang plak kat rumah...call tak dapat..takut jadi apa-apa kat saya malam tadi...rasa lambat sangat nak tunggu hari ahad ni sebab mak nak datang teman saya kat sini lepas raya haji...mak bagi nasihat lah handset jangan letak jauh-jauh...kalau ada apa-apa hal terus call doktor sebelah rumah tu...baik mak....saya yer kan saja sebab tengah kelam kabut nak drive masuk ofis sebab dah lewat sangat-sangat...sorry mak....

Sampai ofis masa nak makan, husband call....sebelum husband marah atau membebel, kita sebagai isteri kalau dah tau buat salah tu kan....janganlah nak bertekak...angkat je phone sebelum dia cakap apa-apa, terus mintak maaf dulu..cakap lembut-lembut...barulah hati husband sejuk je dengar..cewah...pandai lah sangat bagi nasihat kat orang...hehe....

Saya pun bagilah penjelasan apa dah terjadi sebenarnya...husband pun cakaplah, please sangat-sangat....lepas ni sayang tolonglah charge handset tiap-tiap hari walaupun bateri ada lagi...tak kisahlah bazir elektrik sekalipun abang tanggung...sekarang ni waktu genting kalau jadi apa-apa tengah bateri takde tu camne? okey....I admit it was my fault...:( . teringat husband selalu cakap dia tak boleh tido sangat malam-malam kalau teringat keadaan saya..

Lagi satu husband risau sangat-sangat sebab dia baca paper hari ni...saya tanya dia kenapa sebab saya belum baca paper lagi masa tu..dia cakap, sayang baca sendiri kenapa abang risau sangat...huhu...rupanya pasal berita IBU MUDA MAUT BERSALIN..ibu muda tu pun duk sorang-sorang kat rumah sebab husband outstation..kesiannya..yaAllah..lindungilah aku dan bayi dalam kandungan dari segala perkara-perkara buruk..

Buat suami tercinta, sayang mintak maaf sangat-sangat kalau dah buat abang risau...lepas ni sayang janji tak buat lagi...buat mak jugak...isnyaAllah lepas ni saya akan lebih berjaga-jaga..walaupun nampak isu kecik (handset takde bateri), tapi kalau berlaku kecemasan boleh jadi isu besar kan...

Wassalam...

No comments:

Post a Comment

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers

NUFFNANG ADVERTISER

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...