30 October 2012

Jom Makan-Makan..

Assalamualaikum...

Pejam celik Oct dah nak habis lah...lagi 2 hari Nov datang..saya plak makin berdebar-debar...hai camnelah yer hari yang ditunggu-tunggu tu nanti..harap-harap semuanya dipemudahkan..amin...

Okeylah..hari ni taknak bercerita pasal pregnancy..asyik citer pasal pregnancy bosan jugak kan...hari ni saya nak citer pasal makan-makan plak...

Saya kan kalau makan kat luar atau gi jalan-jalan tempat orang, ada jugak snap gambar konon nak masuk blog..tapi biasalah blogger "biskut" ni sukar untuk dijangka...(^_^). kali ni saya buat review sket-sketlah ek...nak kata banyak tempat pun tak jugak...

Masa ni makan kat Danga Bay, Johor tahun lepas...tomyam okey..sotong celup tepung memang best kalau makan time panas...

Rasa ikan pari bakar biasa-biasa saja...bukan besar pun size ikan tapi nak tau harga 2 orang makan berapa? saya terkejut giler masa dia tunjuk resit RM95!!. hello, memang cekik darah..setakat tomyam, ikan pari bakar, sotong mcm ni kami taulah rate harga berapa...

Kami bukan bodoh...saya dan husband selalu jugak makan ikan pari bakar macam ni..paling mahal pun setakat 2 orang makan RM60 tu logik lah lagi...ini 95 hinggit melampau giler..tapi apa nak kata, bayor saja...nama restoran tu Restoran Bawang Merah...so berhati-hati bila anda makan kat sini..masa dia timbang ikan tu, make sure anda tengok berapa kg dan tau berapa harga untuk 100g...

Oh rindunya nak balik kampung sendiri..makan ikan celup tepung dan keropok goreng panas-panas...kalau sesiapa ke Terengganu, jangan lepaskan peluang singgah kat Pantai Teluk Ketapang (Pantai Airport) untuk menikmati ikan celup tepung..bukan setakat ikan, makanan laut lain pun ada...

Laksa Power!! laksa ni kami makan kat Langkawi awal tahun hari tu..gerai  dia berdekatan dengan airport langkawi tepi jalan bawah pokok je...makan laksa panas-panas-panas waktu petang di tepi pantai dengan angin tiup bersepoi-sepoi.....rasa laksa ni pedas-pedas hangat menyengat..makan pulak dengan cendol pulut, memang POWER syok tak terkata...

Sampai beratur-atur customer tunggu giliran..rasanya yang beratur ni tunggu turn nak makan rojak sebab saya order laksa cuma tunggu kat meja je..husband masa ni nak bayar dah habis makan dah..

Mee hoon sup kat Langkawi jugak...kedai dia kat pekan kuah Jalan Pandak Mayah 2, belakang bangunan bomba...kedai makan biasa tepi jalan je tapi mee hoon sup dia sedap marvelous!! untuk menambahkan lagi kesedapan, ada disediakan sambal dan kicap boleh tambah sendiri..suka-suka hati (ayat chef Ammar Al Ali Hidangan Barakah )..(^_^)

Laksa Penang kat masjid jamek (pasar hari sabtu)..original penang mali...dah lupa bila makan kat situ dengan husband...kuah dia tak pedas macam laksa kedah, light-light je tapi sedap..lupa lah nama gerai dia tapi kalau hari sabtu nak cari kedai dia betul-betul tepi Semua House..

Asam laksa Restoran Ai Cheng dalam giant seksyen 13 shah alam....boleh request kalau nak special contoh nak  ikan lebih ke, sotong lebih ke...husband order ikan lebih..sekali bila datang amik ko!! gedabak ikan 2 ekor dalam mangkuk...ni asam laksa ke asam ikan ni...hehe..for me rasa dia biasa-biasa je..sedap lagi makan kat gerai luar..
Ketupat Sotong dan Bubur Lambuk versi Terengganu..cedapnya..dua-dua adalah my fav food..beli time bulan puasa hari tu...ketupat sotong kalau buat sendiri lagi best..baru je mak tanya saya semalam  nak makan ketupat sotong ke..kalau saya nak makan, mak nak buat..hehe..syoknya..abang jangan jeles okey...tapi saya kan isteri yang solehah..so cakap kat mak tunggu abang balik dulu lah lagipun abang pun suka jugak ketupat sotong..

Bubur lambuk saya suka makan versi terengganu sebab ada tambah budu..sebab tu  warna dia gelap sket kalau nak compare bubur lambuk versi luar warna putih..

Makanan ni pun boleh jumpa kat terengganu je...time bulan puasa jugak..saya lupa lah nama apa makanan ni...mak, apa nama benda ni? hehe..husband suka makan benda alah ni...

Masa ni time saya gi johor singgah makan MEE REBUS HAJI WAHID kat Plaza Angsana..sedap..harga dia pun murah...dulu masa husband study kat sana,  selalu makan mee rebus haji wahid kat bangunan KOMTAR..tapi bangunan tu dah diroboh sekarang.. 

Nasi lemak ayam kat Restoran Pelita Puchong sebelah IOI Mall...sambal agak pedas, rasa nasi lemak bolehlah...tapi jangan excpect sedap macam nasi lemak restoran melayu...harga 1 pinggan RM6..

Ini plak masa makan kat luar dengan bos & offismate tahun lepas...menu sup sayur, ikan masak lemak ke apa saya pun tak pasti...

Ulam-ulaman, lala masak apa saya tak tau jugak..lepas tu ada 2 ekor ikan masak stim dan masam manis...rasa dia kalau ikut tekak saya tak sedap sangat..macam takde kick...biasa-biasa saja..saya tak tau orang lain...plus servis pun lambat..dah nak habis makan baru ikan sampai..nak tunggu ais krim plak satu hal...

Dulu-dulu masa kat Puchong selalu jugak makan kat restoran luar dengan bos dan ofismate..rasa dan servis tak pernah mengecewakan...jujur saya katakan restoran kali ni paling tak sedap sekali..Restoran Fishbone kat Seksyen 15, Shah Alam...lain orang lain taste kan...
Breaksfast masa stay kat The Zone Hotel Johor...boleh tahan sedap dan banyak pilihan jugak...

Alah...breakfast kat hotel pun sebab stay kat hotel dan ada pakej breakfast..kalau semata-mata nak masuk breakfast kat hotel tidaklah kami teringin...baik breakfast kat gerai makcik tepi jalan makan nasi lemak lagi sedap kan...(^_^)

Itu saja review makan-makan yang sempat saya snap gambar...ada yang best ada yang agak mengecewakan..maybe orang lain pernah makan kat tempat sama tapi berbeza pendapat dengan saya....tepuk dada tanya selera masing-masing...wasslama....

No comments:

Post a Comment

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers

NUFFNANG ADVERTISER

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...