06 March 2013

Kisah Isi Dengan Kuku...Lepas Tu Tercalar...

Assalamualaikum...

Sejak ada anak ni, banyak pengalaman pertama yang saya kena belajar buat..ada part yang saya suka dan ada part yang saya ngeri bila time nak kena buat..tapi kalau saya tak buat, sape lagi yang nak buat kalau bukan ibu sendiri kan...

Salah satunya adalah time nak potong kuku...sejak Khasif lahir sampai sekarang baru berapa kali saya potong kuku dia sebab NGERI...


Potong kuku Khasif sangat mencabar okey...lebih mencabar dari cuci berry dia...hahaha....kalau nak tau, kuku anak dara saya sorang ni kecik-kecik dah runcing macam jari model you...OH OVER SUNGGUH IBU PUJI ANAK SENDIRI..kihkihkih...


Bila potong tak boleh banyak-banyak sebab isi rapat sangat dengan kuku..lepas tu tak boleh potong straight..kena potong ikut bentuk kuku...satu jari amik masa 5 minit..5 jari dah setengah jam...10 jari??? dah la kuku dia jenis cepat panjang...kalau 3 hari tak potong dah panjang macam 2 minggu tak potong kuku...stress mak...(@_@)

Gambar kat atas adalah hasil selepas dah potong..nampak still panjang kan? dah memang takat tu je boleh..kalau pendek lagi habis kena isi...


Jari kaki pulak kecik tenonet...nasib baik kuku tak cepat panjang...kalau tak harus ibu nangis setiap kali nak potong kuku jari kaki...sejak Khasif lahir baru 2 kali saya potong kuku kaki dia...


Inilah kesan nya bila kuku tak boleh potong pendek...bangun tidor pagi ada calar-calar..fresh lagi luka berdarah..siapa yang harus dipersalahkan...ibu atau anak? hehehe....

Lepas kejadian dahi Khasif dah calar balar tu, saya bagi pakai mitten balik..tapi waktu tidor malam je la..waktu siang dah tak pakai metten..tapi still kena pantau..risau gak takut dia tercucuk mata jadi kes lain plak... 

Apa kaitan dengan tajuk???...pffftt.....hehehehe.....

No comments:

Post a Comment

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers

NUFFNANG ADVERTISER

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...