04 March 2013

Si Manja Yang Semakin Manja

Assalamualaikum...

Cuti hujung minggu hari tu saya tak sempat lansung nak update blog...alkisahnya sebab ada majlis akad nikah belah family saya kat shah alam...rombongan bertolak dari Terengganu hari Jumaat..pagi sabtu saya bawak Khasif ke Batu Tiga untuk memeriahkan majlis...hehehe...

Inilah dia pengantin baru kita..majlis akad nikah diadakan di dalam masjid lebih kurang pukul 11 pagi...tahniah Mr.Pezo dan isteri..saya terpaksa sorokkan wajah-wajah mereka sebab tak mintak izin pun post gambar ni kat blog...nanti tak pasal-pasal kena saman plak..hehe....


Sebenarnya entry ni bertujuan untuk berkongsi gambar Khasif yang latest..hehe...sampai je dalam masjid aunty Khasif, SU terus terkam..patut la sebelum saya sampai, berapa kali dia call tanya dah sampai mana..rupanya tak sabar nak jumpa si kecik...maklumlah dah lama tak jumpa...


Rupnya Khasif dah kenal orang sekarang..bila tengok ramai orang @ orang yang dia tak biasa..dia cebik bibir sedih nak nangis..


Tengoklah tu...bersungguh-sungguh dia cebik bibir sedih..


Kenapa adik?? olor-olor..sedih yer...ibu kan ada ni....takmo la nangis....


See..kan saya dah cakap dia ratu air mata...air mata bergenang lebih daripada orang tua..padahal dia tak menangis lagi tu..baru cebik bibir....


Sedih lagi sambil mata perhati tengok orang..siapa la yang ramai sangat ni...selama ni kan cuma tengok ibu dengan Kak Siti kat rumah..babah pun jarang jumpa...hai...nanti adik jangan nangis plak bila tengok babah balik..kecik hati babah...


Dah tak sedih dah...oh yer, baju Khasif saya tak beli yang baru..cuma recycle baju masa kenduri SIL kat Terengganu hari tu..takpe la baju cantik dia sehelai dua je dulu  buat masa sekarang...beli banyak-banyak bukan boleh pakai lama..nanti dah besar baru beli baju cantik-cantik...elakkan pembaziran..^_^

Khasif dapat jumpa sepupu dia, Batrisya..Batrisya ni anak kakak twin saya...dah besar dah pun isya sekarang...

Khasif bersama ibu no 2....kakak twin saya la tu...bila isya nak dapat adik plak? hehe....

Khasif bersama dengan orang yang dia tak kenal...so spontaneously air mata akan bergenang...manja lah sungguh anak ku itu...


Cuaca kat luar sangatlah panas...maka bercampur baur la mood si kecik bila duduk dengan orang yang dia tak biasa...sedih je memanjang...tapi satu je yang saya lega..dia tak terus meraung..dia akan tunjuk muka sedih dulu...kalau saya tak amik jugak, air mata akan berjurai...kalau biar lama sket baru dia start nangis betul-betul...

Petang balik rumah tukar baju sebab cuaca tersangat la panas...sampai berpeluh-peluh si kecik..kelakar tengok Khasif bila letak je sebela Tokki dia (my father)..Khasif cebik bibir nak nangis...alahai anak...bukan orang lain, tokki adik tu..kesian tokki datang jauh-jauh nak main dengan adik...

Itulah dia citer anak dara saya sorang ni...baru nak masuk 4 bulan dah pandai kenal orang...camne nak hantar nursery ni...

2 comments:

  1. olololo...cian nengok khasif wat muka cenggitu...hehe

    ReplyDelete
  2. alahaiii..semakin comey bila dia cebik kan bibir tu...suka tgok!

    ReplyDelete

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers

NUFFNANG ADVERTISER

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...