02 September 2010

Suami Saya Dah Balik....:)

Alhamdulillah..semalam husband saya dah selamat tiba di rumah..10 minit lepas waktu berbuka puasa baru dia sampai..hai gembiranya dalam hati, suami saya dah balik..hehe...kami cuma berbuka ala kadar je dulu sebab dah plan nak keluar makan kat luar..lps semayang maghrib baru gerak keluar cari kedai makan..dalam pukul 10 lebih sampai rumah...saya masak lauk sahur sket sebelum tido..tak masak special pun cuma lauk sardin, sambal ikan bilis dengan sayur coslow..lauk mcm tu pun husband makan sampai jilat2 jari...syok betul tengok dia makan berselera je..."makanan kat sana tak sedap yang"...saja je kan...nak buat saya kembang..haha..:p.


Pagi tadi awal kami bangun sahur..pukul 4.30 saya terjaga, tengok husband tengah duk belek-belek handphone saya..peliknya..nak buat sportcheck ke bang...;). alang-alang dah terjaga awal, husband ajak sahur awal.."lapor yang"..oohh...rupanya dia dah lapar..sebab tu tak lena tidor kut..awat tak ckp siang-siang abang ooii...?? hehe..habis makan sahur, saya sambung tido sebab takut ngantuk kat ofis hari ni..yelah baru pukul 5.30 pagi..tido kan lagi penting..apa punya binilah mcm ni kan..haha..husband saya memang tak pernah tido lepas sahur..dia selalu tunggu subuh..time tu jugak dia gi mandi...huhu..tak sanggup saya nak mandi awal pagi mcm tu..sejuk...grrr......


Pagi ni dia hantar saya ke ofis sebab nanti dia nak bawak kereta gi servis sebelum balik raya...lagipun memang kereta saya dah sampai turn untuk 2nd servis..memang WAJIB servis..ha!! sape2 yang balik kampung raya nanti guna kereta, baik gi servis awal-awal...yelah...perjalanan bukan dekat..nak jalan jauh kena servis kereta dulu, cek apa yang patut kan...demi keselematan kita dan keluarga kita..betul tak..:)


Lepas tu, tugas husband saya lagi untuk hari ni ialah tukar duit raya kat bank...:). tahun ni 1st time raya as husband and wife..so, preparation untuk duit raya tu kena lebihlah sket...sebab dah ada 2 falimy...tapi kami share duit raya..saya tak beban husband sorang-sorang je sebab saya pun kerja jugak kan..so apa salahnya kita share sama-sama rezeki yang kita dapat tu...tak boleh pentingkan diri sendiri je kan..so, duit raya dah setel dah...:)


Petang nanti tunggu husband datang ambil..lepas tu baru fikir nak berbuka kat mana..nak masak ke atau nak beli kat bazar je...tengok dululah camne..


#sejak akhir-akhir ni entry takde selit gambar kan...kena upgrade sket ni..sekarang ni mood nak menulis blog dah merudum jatuh...

No comments:

Post a Comment

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers

NUFFNANG ADVERTISER

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...