06 March 2011

Cuci Mata Di Danau Kota

Semalam kononya nak gi makan steamboat kat ampang..siap google map kat internet...lepas tu siap tulis lagi sebelah kanan ada bangunan apa, sebelah kiri bangunan apa...lepas asar gerak dari rumah terus menuju ke ampang...masa on the way tu, hujan plak turun...kat KL ni tau jelah kalau hujan jalan mesti jem...yang paling teruk jem masa kat cheras...dah sampai separuh jalan tiba-tiba lost...dah tak tau nak tuju ke mana..nasib baik lah mood ok..hehe...

Masa tu dah dekat pukul 7 malam....rasa macam sia-sia je kalau terus cari restoran tu..saya tukar plan gi restoran nelayan dekat tasik titiwangsa kat KL...bila dah nak sampai kat bulatan pahang tu jalan jem teruk jugak...dekat pukul 8 baru sampai kat restoran nelayan..masuk dalam gi kat kaunter tapi malangnya dah penuh...huhu....

Saya dah putus asa dah..gi solat maghrib dulu..lepas tu ajak husband gi makan kat danau kota je...kat sana pun ada steamboat jugak tapi rasanya dah agak lewat kalau nak gi masa tu..so pergi makan kat restoran biasa-biasa saja...sia-sia je saya tak makan satu hari sebab nak simpan perut untuk makan steamboat puas-puas...huhu....

Dah habis makan, husband ajak gi jalan-jalan kat bazar uptown danau kota...bazar tu beroperasi start pukul 10 sampai lewat malam...bukan nak shopping sangat pun cuma nak cuci mata je..hehe...

Saya selalu berkenan kalau tengok orang pakai tudung ala 'ariani' macam ni...selalu je try kat kedai tapi tak cantik..jadi macam muka bibik je...=( ..lepas try letak balik kat tempat asal...tak jadi beli...

Kat sini ada jual jeruk jugak..macam-macam jenis jeruk ada...saya beli sket je sebab nak rasa..tak sedap sebab tak fresh...macam jeruk lama...

Selain dari baju, seluar, handbeg dan kasut...ada beberapa kedai yang menarik perhatian saya...

Yang pertama saya jumpa 'mainan getah' ni..suka hati je bagi nama...hehe.....ada macam-macam warna...bola besar harga sebijik RM30..ulat yang bentuk bulat-bulat tu RM6..saya beli satu nak letak kat kabinet tv..comel sangat...

Jalan-jalan lagi lepas tu saya jumpa kedai jual sarung suis..cantik jugak...ada macam-macam corak dan warna...harga dia saya lupa berapa ringgit tapi saya tak beli pun...;p

Ada orang suka pelihara ikan dalam akuarium...tapi saya jumpa baby kura-kura dalam akuarium..kecik aje kura-kura tu lebih kurang duit 50 sen je..pun lupa jugak berapa ringgit..kakak tu cakap kura-kura ni boleh hidup 18 tahun..yang penting cukup makan dan minum...

Dalam banyak-banyak kedai, kedai jual baju ni yang paling menarik perhatian saya...yang buat saya ketawa dengan husband...nampak tak tulisan warna kuning tu...DI PERLUKAN SEORANG AWEK.PANDAI MASAK, MENGEMAS, MENJAHIT, SUKA KUCING, BOLEH TANGGUNG SAYA, ADA KERETA MEWAH DAN SUPERBIKE...baju ni memang sesuai dipakai oleh lelaki pemalas...haha...

Husband saya plak tertarik dengan baju SUPPORT CHELSEA HATE ARSENAL, LIVERPOOL, MANCHESTER...dia nak beli tapi saya tak bagi...takut nanti jadi gaduh plak dengan penyokong kelab lain...=)

Lepas tu nampak beg bentuk kura-kura..comel jugak...tak tanyalah plak penjual tu berapa harga beg ni...suka-suka je snap gambar...

Akhir sekali benda alah ni tak tau nama apa..boleh tampal dekat kasut crocs tu..serius saya cakap, sebelum ni saya tak pernah jumpa dan tak pernah tau ada orang jual hiasan kasut macam ni..ingatkan beli kasut crocs dah ada benda tu..hehe..budak-budak memang sukalah kalau dapat beli ni...harga RM1 dapat 3..

Dah puas cuci mata, beli barang sket-sket lepas tu lebih kurang pukul 11 lebih gerak balik rumah...frust jugaklah tak dapat makan steamboat kali ni..huhu...

1 comment:

  1. wah, seronoknya jalan2 cuci mata.. lagi2 waktu malam sebab x panas sgt.. hihihi

    ReplyDelete

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers

NUFFNANG ADVERTISER

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...