01 March 2011

Kan Best Kalau Kereta Boleh Terbang...

Sekarang ni pagi-pagi tension je nak gi keje...mana taknya, belum turun dari rumah lagi dah boleh nampak traffic jem kat highway depan rumah..padahal dulu (tahun lepas) takdelah sampai teruk mcm ni...


Dulu masa ofis dekat dengan rumah kat Puchong, 5-10 minit dah boleh sampai...lepas tu ofis kena pindah ke Bukit Jelutong...masa mula-mula pindah smooth je perjalanan..kalau jem pun dalam 5-10 minit je..lepas tu clear...30 minit dah boleh sampai kat ofis...


Sekarang ni tak tau apa puncanya boleh jadi jem teruk...pukul 7.30 turun dari rumah, tersekat dalam traffic jem lebih dari setengah jam..itu dekat area puchong sahaja..kat area simpang nak ke subang plak satu hal...8.30 pun belum tentu boleh sampai kat ofis...


Pernah sekali gaduh dengan husband sebab saya lambat sampai ofis...dia kat umah tertunggu-tunggu mesej cakap dah sampai...memang tiap-tiap hari macam tu..so hari tu saya turun pukul 7.30 dari rumah...jalan jem teruk...saya plak jenis kalau drive, orang call ke orang mesej ke saya takkan bukak handset..safety maa....lagi-lagi kat highway..bahaya...pukul 9 baru sampai kat area ofis..itu belum nak cari parking lagi...handset dah bunyi banyak kali dah...trit..trit..trit...


Bila dah parking kereta, terus angkat phone...husband dah bengang...kenapa pukul 9 tak sampai lagi ofis?? saya pun masa tu tengah tension, tengah hot pasal jem tadi...jawab pun memang agak kasar lah sket...hmmm..apa lagi...husband pun hantar mesej panaslah.....tanya pergi mana tadi?kenapa lambat sampai?tak percaya saya cakap baru sampai ofis..dia ingat saya terlupa nak mesej dia bila dah sampai....hai...geramlah kan...saya ni kalau buat salah saya mengaku..kalau betul saya lupa nak mesej, saya cakap saya lupa dan mintak maaf sekali...tapi hari tu saya tak salah...tapi saya plak kena marah...geram jer...tapi petang balik umah ok lah balik..saya explain kat husband betul-betul...


Lepas dari hari tu...setiap kali nak turun dari rumah, time husband ada saya akan cakap..."abang..tengoklah jalan dah jem.."so maknanya dia fahamlah...kalau jalan jem saya akan sampai lambat...


Berbalik pada citer hari ni....saya turun awal sket dari biasa...7.20 saya turun dari rumah...gelap lagi tadi...jalan tetap jem teruk...tapi nasib baiklah saya sampai awal sket...8.15 dah boleh sampai ofis...tension sangat-sangat jalam jem ni...rugi minyak, rugi masa dan yang penting rugi duit sebab cepat je kena isi minyak balik....huhu...


Kenapa ek...tahun lepas saya lalu jalan yang sama jugak...tapi tak teruk mcm sekarang..tension-tension...

No comments:

Post a Comment

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers

NUFFNANG ADVERTISER

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...