24 July 2012

Baby Girl ke Baby Boy...

Assalamualaikum...

Rasanya masih belum terlambat untuk saya ucapakan SELAMAT MENJALANI IBADAH BERPUASA di bulan Ramadhan yang mulia ini..ditujukan kepada suami tercinta yang jauh nun di perantauan, family di kampung, kawan-kawan dan semua sekali lah yang sudi baca blog buruk ni..(kalau ada lah).

Minggu lepas my husband travel lagi setelah 2 minggu cuti..rasa sekejap sangat kali ni dia ada kat rumah...tak puas lagi nak manja-manja..baby dalam perut pun tak puas jugak kan nak manja dengan abah...it's ok dear...lama-lama nanti baby akan terbiasa dengan keadaan macam ni..

Alhamdulillah..minggu ni kandungan saya dah masuk 24 minggu atau dengan kata lain dah 6 bulan...tapi kalau ikut hari belum lagi, hari jumaat ni baru ngam-ngam 6 bulan...macam tak percaya tapi memang ianya kenyataan... (^_^). sekarang ni rasa sekejap sangat kandungan membesar..tak macam awal trimester dulu, rasa lambat sangat masa berlalu sebab letih menahan loya dan pening..sekarang tidak lagi...

Perkembangan terbaru, baby makin banyak bergerak..lebih-lebih lagi kalau time saya lambat makan. .hari tu sebelum masuk bulan puasa,  saya ganti puasa 2 hari..rancaklah dia bergerak-gerak kat dalam ni sebab tak dapat makan...selalu kena gosok perut bagi dia bertenang sket...bila dah bukak puasa, amboi diam tak terkata dia...dah kenyang lah tu.. hehe..sekarang ni dah masuk bulan puasa lagilah rancak dia bergerak. cuma semalam je saya tak bangun sahur, dah dekat pukul 4 petang perut rasa senak masuk angin...ya Allah, nasib baik tak teruk sangat..risau jugak takut kena gastrik..

Pernah jugak time baring tengok tv, dia bergerak-gerak...masa tu husband ada kat rumah..cepat-cepat bagitau husband baby bergerak..excited abah dia nak rasa jugak pergerakan tu..bila husband letak tangan kat perut, terus dia senyap tak bergerak...kesian suami ku kecewa tak dapat nak rasa..pernahlah sekali dia letak tangan kat perut boleh rasa tapi sangat jarang...takpe by, orang kata tunggu 7 bulan nanti makin rancak lah dia bergerak-gerak and tendang-tendang..(^_^)

Yang tak bestnya, saya belum tau lagi my baby ni boy atau girl...3 minggu lepas pergi scan tapi tak nampak sebab doc kata tali pusat block..masa tu pun baby macam tengah tidor kut sebab tak bergerak sangat..tapi denyutan jantung dia alhamdulillah ok...

Nak citernya...masa register awal-awal lagi  saya dah request nak doc Nadirah sebab dia yang selalu check up kandungan saya ni..dia dah tau history apa masalah masa early pregnant, dah tau perkembangan kandungan saya..so mcm dah selesa lah dengan doc ni..lagipun kita bayar untuk consultant mestilah kita nak guna hak yang kita bayar tu...sekali lepas dah check urine, timbang berat, tekanan darah, nurse panggil nama..saya dah tau dah doc Nadirah selalu kat bilik mana...tapi kali ni kena masuk bilik lain..dah rasa lain lain dah..masuk-masuk memang sah dapat doc lain..

Takpelah..redha je sebab dah masuk dalam..doc pompuan jugak tapi mcm muda lagi...saya kena repeat balik history awal pregnant saya..saya bagi buku merah supaya dia catat jugak kat dalam buku tu...boleh dia belek-belek je buku tu tak catat apa-apa..bukan main panjang lebar kita ni bagi penjelasan kenapa saya bawak jugak buku merah tu tapi dia tak buat apa kat buku tu...

Bila scan, dia tak macam doc Nadirah..scan sekejap je..lepas tu syok sendiri..ukur itu ini tapi tak cakap apa-apa..saya cuma teringat nak tanya baby boy ke girl ke? sebabnya selalu kalau dengan doc Nadirah, dia scan teliti lepas tu bagitau kat kita apa-apa information yang terkini mengenai baby...geram betul lah..

Setakat hari ni, saya masih belum tau lagi jantina my baby..tapi hari tu kan saya mimpi nak jual cincin emas..tapi tak sempat nak jual lagi...husband bagitau kat MIL...mak cakap kalau cincin selalu tanda anak lelaki, kalau gelang tanda anak pompuan..alah...sekadar hiburan hati takpe..tapi janganlah terlalu taksub terus percaya mimpi tu bulat-bulat kan..saya sebenarnya kalau boleh harap dapat baby GIRL tapi kalau Allah bagi baby BOY pun saya terima dengan hati yang terbuka...asalkan baby sihat dan selamat itu sudah lebih dari nikmat buat kami berdua...

No comments:

Post a Comment

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers

NUFFNANG ADVERTISER

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...