12 September 2014

Catatan Perjalanan: Hotel Sentral Georgetown, Penang - Part 2

Assalamualaikum....


Hai hai hai...kita jumpa lagi...kali ni saya nak sambung lagi catatan perjalanan saya dan family ke Penang..banyak lagi ni...

Sebelum tu saya nak cakap satu benda ni..korang.....segala catatan saya dalam blog ini tak kiralah apa saja cerita pun...samada tentang holiday, hotel, makan, kawin mahupun bersalin...senang cakap semua ceritalah..TIDAK ADA WALAU SEKELUMIT PUN NIAT DALAM HATI NAK MENUNJUK-NUNJUK..SAYA MASIH SEDAR SIAPA SAYA...

Korang...niat saya nak share cerita happy, share maklumat dan untuk catatan di masa hadapan..itu je...dari saya nothing sampai saya dah ada suami, dah ada anak...saya masih berblogging...sebab ini memang HOBI saya....

Kadang-kadang senang tau...bila nak refer tarikh...saya bukak blog sendiri..baca balik...ooo....2 tahun lepas...banyaklah benda penting yang saya refer kat blog balik...lagi satu saya buat untuk catatan anak saya bila dah besar nanti...apa saja  kisah kami satu family semua ada tercatat di sini...nanti nak tau apa kisah mak pak mereka, kisah mereka masa bayi..semua ada...

Kalau pasal hotel plak..biasanya sebelum pilih hotel saya lebih suka cari maklumat dan tengok gambar blogger lain...makna kata, gambar blogger ni lagi jujur kalau nak compare kat agoda, booking.com dan seangkatan dengannya..so bila berpeluang saya share jugak kat blog sendiri..niatnya nanti orang lain pun boleh tengok dan buat penilaian jugak...giteww....so clear ek....

Jangan berprasangka buruk kat orang...NO..NO...NO...tak baik....^_- 

Ok..kita sambung citer holiday part 2 plak.....


Lepas dah makan kat Restoran Kapitan, dah jalan-jalan kat Little India...masuk kereta cari hotel...

Sebenarnya masa masih awal lagi...baru pukul 1.30 tengahari..tapi dah alang-alang kat georgetown, hotel pun kat area situ jugak...kita setel hotel dulu siap-siap..lepas tu boleh jalan-jalan dengan hati tenang..konon.....

Untuk malam pertama saya pilih hotel kat bandar georgetown je dulu....cari pun hotel yang biasa-biasa tak mewah sangat...hotel untuk balik malam lepas tu tidor...


Lepas survey-survey kat internet..saya booking HOTEL SENTRAL GEORGETOWN PENANG.....

Sumber gambar: HOTEL SENTRAL GEORGETOWN


Kedudukan hotel tak jauh dari area KOMTAR dan Chowrasta Market...


Lobby dan pintu masuk hotel...parking ada disediakan di hadapan hotel..



Front desk hotel..masa saya check in nasib baik tak ramai..so tunggu pun dalam 10 minit je dapat kunci bilik...


Tempat menunggu...


Inilah bilik kami untuk malam pertama di Penang...amik bilik superior je cukup sekadar dapat tidor...


Dari sudut lain....tilam dan bantal empuk...


Dressing table dan table untuk letak barang/ beg...



Belakang kerusi ada sliding door tapi pihak hotel kunci tak boleh bukak..tak tau la kenapa...


Sinki dan bathroom...amenities yang ada pun basic je...sabun dan shampoo..ok la dari takde lansung..

Tea and coffee...


Kalau tiba-tiba perut lapar boleh la order makanan hantar ke bilik...


Set lunch pun ada...

Contoh bilik yang lain-lain pun ada jugak...


 Superior room
 
 Bilik yang ni tak sure jenis apa...

 Family Room


Dua orang ni asyik bergurau senda, beromantik je depan ibu..menyampah...T_T

Lepas tu rehat, mandi, solat..sempat Khasif berak jugak...tengah-tengah main...

"aci..aci...yak..." sambil dia tunjuk punggung...

Grrr....belum apa-apa dah tinggal jejak kat Penang...dahlah dia nak babah je basuh...kesian babah..tapi dalam hati saya...yahooo....hahaha...

(aci- panggilan Khasif untuk saya atau husband...sebelum ni panggil "da da"...kadang-kadang dia panggil saya mama...apa-apa lah dik...)

Sedikit ulasan pasal hotel...

Hotel ni so far so good..tak terlalu kecil dan tak besar sangatla...tapi masih selesa untuk bergerak dan masih ada ruang untuk solat...

Bilik pun bersih, decoration cantik dan nampak modern...saya agak tak suka sket kalau check in hotel "old school"..hehehe...

Dan yang penting staff hotel mesra, servis pun ok..contoh kalau nak parking kereta pun pihak hotel tolong...

Cuma satu yang tak best..lift cuma ada satu...agak crowded bila ramai yang nak naik atau nak turun...

Makan saya tak boleh komen sebab tak amik sekali dengan breakfast..so tak tau sedap ke tak...hehehe...

Ok la...itu saja citer untuk part hotel...nanti sambung lagi citer aktiviti petang itu..bye..bye...^_^


No comments:

Post a Comment

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers

NUFFNANG ADVERTISER

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...