20 October 2010

Mari Belajar Masak Nasi Goreng..

Malam tadi ada orang kena masuk dapur..hehe...sebenarnya saya balik keje semalam saya tanya husband...


"abang nak gi pasar malam tak? kl nak jom kita gerak sekarang.."


Tapi husband cakap malas nak keluar dah time orang balik keje jalan jem..saya pun cakap ok...tapi saya tanya lagi..


"habis malam ni nak makan apa bang? sayang letih......" saja bagi hint kat dia...:p. tak sangka lah pulak dia faham....


"yer...malam ni abang masak nasi goreng.."


Yei...saya boleh rehat...lepas isyak husband masuk dapur...keje saya? haha..apalagi, saya ganggu dia masaklah...:D


Mula-mula saya perkenalkan dulu Chef Shahrul kita...saya bagi warning awal-awal..


"abang sila pakai baju yer..."..hehe...geram jer dia..;p


Lepas dah siapkan bahan-bahan, chef kita goreng ayam dulu...kata nak masak nasi goreng ayam haruslah ada ayam goreng..:)


Lepas tu chef kita tiba-tiba goreng sosej yang dipotong kecik-kecik...ini bahan tambahan dalam nasi goreng katanya..layan jer lah...

Dah setel sosej, barulah chef kita ni mulakan proses menumis bawang dengan lada...erm..bagus-bagus...ada bakat..:)

Kemudian chef kita masukkan plak kicap, garam dan gula...

Masukkan nasi plak...sekali dengan kubis...sila gaul bagi rata yer chef...:)

Bila chef cakap dan hampir nak siap..saya apa lagi..amik pinggan cepat-cepat..;D

Tada..!! dah siap dihidang untuk dimakan...inilah nasi goreng ayam my husband..:). pucat je kan? tapi jangan risau..rasa dia SEDAP...

Lepas tu minum plak nescafe panas...best sgt-sgt...:)..


Sebenarnya dah lama husband saya tak masak untuk kami makan sama-sama...bila dia ckp nak masak kali ni...saya teruja sgt ..

Dulu masa mula-mula kawin husband rajin jugak masuk dapur masak-masak ni.. tapi saya selalu bebel kl ada yang tak kena kat dapur tu..contohnya kuali basuh tak bersih ke..barang-barang kat dapur berubah tempat ke..saya bebel...mungkin sebab tu dia dah jarang masak..;p

Tapi sekarang tak sepah lagi..berkat saya membebel tulah...setiap kali lepas husband guna dapur, dia akan bersih dan kemaskan dapur..kl tak dia tau saya akan bebel..hehe....
Lepas tu tengok tv..saya tertido kat sofa...sedar-sedar husband dah angkat letak atas tilam..:p..jangan jeles..hehe...(malam tadi tido depan tv lagi)..

No comments:

Post a Comment

NUFFNANG ADVERTISER

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...