15 October 2010

Tak Elok Main Sound-Sound

Semalam saya ambil cuti satu hari...husband balik 2 hari lepas so saya amik peluang ni untuk spent masa togetherlah...hehe...


Sebenarnya nak citer kat sini, 2 hari lepas ada kejadian yang berlaku kat ofis...saya pun tak sangka sebenarnya benda ni boleh berlaku..sentap jiwa dan perasaan..huhu..:(.


Biasalah kawan-kawan laki kat ofis ni bergurau..ckp saya asyik berblog je..mula-mula saya tak kisah..tapi dah selalu sgt kata mcm tu...mcm saya ni takde keje buat kat ofis ni...makin lama makin saya bengkak dalam hati..lebih-lebih lagi time saya betul-betul bz siapkan keje tapi diaorang sound saya 'asyik berblog'..


Dua hari lepas..masa tu memang saya tgh bz sgt-sgt..kiri kanan ada document nak kena siapkan..mula-mula sembang ok lagi sambil buat keje..tiba-tiba ada sorang mamat ni sound "tulah awak...asyik sibuk duk bukak blog je setiap masa...."..diikuti gelak tawa jahat mereka kuat berdekah-dekah..


Saya terus rasa berapi je telinga bila dengar...tak tau dari mana datangnya kekuatan tu nak balas balik..."cakap tu jangan main sedap mulut je!!"..terus semua terdiam. saya pun terkejut...sebab saya bukan lah jenis yang suka main sound-sound org..tapi mungkin sebab dah bengkak sgt dalam hati..kumpul lama-lama..terus meledak keluar mcm gunung berapi..


Perasaan masa tu tegang sgt2..saya rasa betul dah tindakan saya untuk pertahankan diri...saya rasa diejek-ejek bila dengar ayat mamat tu..kl saya ni asyik berblog 24 jam..takdenya blog saya ni seminggu cuma 1 @ 2 entry je keluar..ada tu sebulan tak sampai 10 pun...sibuk berblog amende mcm tu..


Saya tak faham betullah...saya tak pernah nak 'sound-sound' org ni..walaupun saya tau kat ofis tu majoriti bukak facebook tiap-tiap hari..saya sorg je rasanya takde akaun facebook..tapi takdelah plak saya nak sound-sound orgkan...saya faham..masing-masing ada minat sendiri...asalkan keje jalan tak kisahlah nak facebook ke nak berblog ke kan..yang penting jangan menyibuk hal org..


Lepas semua terdiam tu..saya keluar kejap pergi luar ofis..masa tu takyah ckplah sebak sgt..suka suki main tuduh mcm tu..kl yer pun nak bergurau..perlu ke mcm tu?huhu...kl bos dengar tak ke bos igt saya ni tak buat keje...betul tak...:(



Lepas tu saya igt mamat tu nak mintak maaflah kan..sebab yang lain tegur saya balik, ckp sorry...ok..saya bukan nak marah sgt..at least kita sama-sama respect each other dlm ofis ni..saya pun dah boleh sembang mcm biasa dah dgn kawan-kawan lain..cuma mamat yang sound tu sampai hari ni dia nak tunjuk ego dia..tegur pun tk apatah lagi say sorry..mcm saya plak yang buat salah dgn dia..its ok...


Saya pun dh lupakan..cuma tak sangka saya boleh sentap kat ofis sampai nangis sorang-sorang kat luar..hehe...kenapa saya nangis? sebab menusuk jiwa dan perasaan sayalah..huhu...takpelah..walaupun dia tak mintak maaf tapi saya dah pun maafkan dia...:)

No comments:

Post a Comment

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers

NUFFNANG ADVERTISER

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...