12 October 2010

Seharian Di Ofis

Dah lama saya tak singgah sini...tak sangka ada jugak sorang pembaca setia tu yang tegur yer..hehe..sape lagi kl bukan husband sendiri..:D. Sorry abang..masa tak mengizinkan nak catat apa-apa kat sini..(dia sedang merajuk skrg..hehe..:p)...


Pagi tadi saya turun pukul 7.20 dari rumah..sejak berlaku accident ngeri yang keluar kat berita semalam, makin risau nak drive jauh-jauh ni..lagi-lagi highway yang saya lalu tiap-tiap hari tu memang tempat perlumbaan lori treler, lori kargo, lori minyak dan bas ekspress...time org nak pergi keje tulah dia sibuk nak gerak jugak..selalu saya bawak 80km/jam duk line tgh..tapi hari ni..saya sanggup duk line tepi sekali bawak 60-70km/jam..sampai lambat pun takpelah..asal tak perlu berlumba dgn lori dan bas..semalam keluar berita pasal accident ngeri tu pun takde tinggal kesan apa pun kat mereka..tetap jugak pecut..mentang-mentang dia besar..setiap kali nak drive, saya baca ayat kursi, baca doa banyak-banyak...semoga kita semua yang tak bersalah ni sentiasa dilindungi olehNya..amin..


Sampai kat ofis pagi tadi pukul 8..tak ramai lagi yang sampai sebab waktu keje start 8.30..ini meja saya..takde nak hias2 bunga, nak letak gambar semua.. huhu..tak taulah kenapa..malu kut..yelah..kat ofis cuma 3 org je staff pompuan...yang lain semua lelaki..nanti kena ketawa je letak bunga-bunga semua ni..



Kenapa rasa mcm ada yang something je ek...bila tengok betul-betul...gunting dgn pen dah lesap..ayoo!!sape yang tak pulangkan balik ni..:(. takpelah..nanti order lagi gunting baru..senang je...hehe...


Selalunya saya singgah kedai beli breakfast dulu sebelum sampai ofis..tapi hari ni saya bawak bekal dari rumah..:)...tada!! inilah breakfast untuk hari ni..roti sandwich dengan nescafe 3 in 1 sahaja...sejak pindah ofis baru ni, saya asyik mengadap nasi goreng je pagi-pagi..itu semua lemak tau tak!!(marahkan diri sendiri)..:(


Dah habis breakfast..chatting dengan husband dulu kat YM sebelum start keje..maklumlah dah dekat sebulan berjauhan..mestilah cintan cintun dulu pagi-pagi sebab malam-malam asyik tidor sorang-sorang je..hehe...tapi ingatkan panas sepanjang hari tapi tak disangka hujan dipagi hari..huhu..tengah-tengah chatting, ada selisih faham..saya ni cepat 'teremosi' sket..lepas 15 minit baru sedar dah buat salah..saya pujuk husband tapi no respon...merajuk plak...hmm...takpelah..nanti cuba lagi...


Dah husband "bo layan"..saya sambung buat keje dululah.....tengoklah report yang aysik tergendala ni...masih belum boleh submit lagi kat client sebabnya log tak boleh print lagi...cartridge printer dah habis..hampeh betullah..printer dah baru dah tapi ink plak habis...printer lama pun ink habis jugak..alahai...



Saya sambung keje lain...tapi nak sambung buat keje tu kena cari document dalam salah satu kotak kat store..aduh...kotak satu-satu punyalah besor...mati eden nak selongkar satu-satu....nasib baik 10 minit cari boleh jumpa..berpeluh jugaklah...:)..


Tengahari pukul 12.15 saya keluar pergi kedai tapau makanan..nak makan kat kedai tak tergamak sorang-sorang...sebelum ni saya makan dengan kak ina staff ofis saya jugak..tapi dia sedang bercuti sekarang..makanlah kat ofis sorang-sorang..lauk yang best kat kedai makcik tu setakat ni kari ikan dia..kari dia cukup rasa..ikan lembut..pendek kata memang best...


Dah habis makan..cuba pujuk lagi husband yang tercinta tu..tapi no respon jugak..sampai sekarang pun takde reply apa-apa...entahlah...saya pun tak tau nak cakap apa lagi...mintak maaf pun dah..biarlah...kl dia balik esok..saya masih hidup..syukurlah..kl saya dah tkde..baru nk cari..jangan menyesal ok..(kecik hati sgt-sgt ni)..


Saya terus sambung buat keje...lambatnya 5.30..nak balik..


#takziah saya ucapakan kepada ahli keluarga yang terlibat dalam kemalangan ngeri 2 hari lepas...al-fatihah buat mereka yang meninggal...

No comments:

Post a Comment

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers

NUFFNANG ADVERTISER

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...