15 July 2010

Aktiviti kat rumah saya...

Sekarang ni saya keseorangan lagi kat umah..suami dah pergi 'berlayar" balik...huhu...sunyi je kat umah tu..bunyi suara pun dalam tv jelah..suara saya pun tak bunyi kat umah tu tau..yelah, camne nak bunyi.. takde orang lain kat umah cuma saya sorang2 je..hehe...kl ckp sorang2 kang jadi lain plak..:p.


Masa husband saya ada kat umah lebih kurang 2 minggu hari tu...sempatlah jugak saya masak untuk dia 3,4 kali..selebihnya banyak makan kat luar..:). masak pun tak banyak..2 lauk mcm tu je..masak simple2 asalkan husband kita boleh jugak rasa masakan air tangan isteri tercinta kan...hehehe...

Saya pernah btau dulu suami saya ni suka makan ulam2...senang keje, tak payah goreng sayur..saya beli ulam2 kat pasar...lepas tu saya masak rendang ayam (rupa tak mcm rendang sgt tp rasa ada..hehe), goreng ikan cencaru sumbat & hidang budu sekali.. licinlah dia makan kl ada budu dgn ulam2 ni. :)

Hari berikutnya plak, saya masak ikan asam pedas, ikan goreng, hidang dgn ulam2 dan budu... punyalah selera husband saya makan sampai kuah asam pedas tu dia hirup2 mcm kuah sup...rahsianya? masak biar ikhlas untuk suami kita..:p

Berselera dia makan..hehehe..sedap ke tak sedap tetap makan..kl tak makan nanti takut kena marah kan by..:)

Kekenyangan selepas makan...tutup perut nampak..? :). tengok!! dia tgh makan ais rupanya..camne saya boleh tak perasan ni..kl saya nampak masa tu jugak saya suruh dia muntahkan balik..degil dia sorang ni..dah banyak kali duk larang jangan makan ais..makan jugak..eeii..siap nanti dia balik...

Olor-olor...tau org marah dia...buat muka baik, muka kesian plak..:) tak jadilah marah...hehehe.. tgh tunggu waktu isyak ek bang... keje rajin2 tau kat sana...jadi budak baik okey.. :).


Selalu kl husband saya ada kat umah..lepas makan malam kami tengok tv je..kl malam minggu keluar pusing2 kat KL kejap lepas tu balik umah tido..kdg2 keluar tengok wayang tapi sekarang jarang dah tengok wayang..itu jelah aktiviti saya dan husband kat umah malam2..:).

No comments:

Post a Comment

NUFFNANG ADVERTISER

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...