26 December 2010

Azam Seorang Isteri...

Pejam celik pejam celik tinggal lagi beberapa hari sahaja untuk kita melangkah ke tahun baru 2011...2010 akan berlabuh dalam masa 5 hari saja lagi..sekejap je masa berjalan kan..erm..tahun baru mestilah semua orang ada azam baru..azam tahun ni dah tercapai ke? hehe....=)..


Alhamdulillah..saya bersyukur sebab tahun 2010 semua perkara berjalan dengan lancar...walaupun ada jugak sekali sekala dugaan yang datang tapi tidaklah terlalu berat..dugaan dan halangan yang datang sebenarnya banyak memberikan saya semangat dan keyakinan diri...kalau takde dugaan, bukanlah kehidupan namanya...betul tak...


Azam saya ingin menjadi seorang isteri yang lebih baik dari sekarang...bukan bermakna sebelum ni saya ni isteri yang jahat....tapi kadang-kadang tu nakal jugak...hehe..katakan husband mintak saya urut kaki ke, urut tangan ke...selalunya ada je alasan saya bagi...padahal malas...;p..teruk kan saya...tapi bila mak mertua boleh plak saya rajin urut sampai lenguh-lenguh tangan..nak ambik hati punya pasal..;D..

Saya bertuah mempunyai seorang suami yang sangat memahami..yang boleh bertahan dengan perangai saya yang macam-macam kerenah ni...cerewet, suka merengek, garang tapi manja jugak, suka diberi perhatian dan macam-macam lagi lah....tapi percayalah..walau macam mana pun sikap saya tapi saya cuba untuk menjadi isteri yang terbaik dalam masa setahun usia perkahwian kami...


Tipulah kalau saya kata setahun usia perkahwinan kami takde pergaduhan dan perselisihan faham...sedangkan lidah lagi tergigit inikan pulak suami isteri...kalau ikutkan masa awal-awal usia perkahwinan kami banyak berlaku perselisihan faham berbanding sekarang..yelah, masa tu kan masing-masing tak dapat menyesuaikan diri lagi dalam 'alam' baru...masing-masing cuba tegakkan kebenaran, masing-masing ada ego sendiri...siang beromantika, malam bergaduh besar..kalau malam beromantika, siang plak bergaduh..=)

Puncanya bukan besar pun...ada tu sebab cadar katil tak tegang..saya marah husband..husband apa lagi..tunjuklah ego seorang lelaki...maka berlakulah pertengkaran..lama kelamaan kami semakin matang...dah boleh menyesuaikan diri...takde lagi gaduh sebab perkara-perkara kecik...kalau ingat balik, kelakar pun ada..pasal cadar pun nak gaduh....=)
Saya berazam untuk menjadi isteri yang lebih banyak bersabar dan bersyukur...bersabar dengan segala ujian yang mendatang..bersyukur dengan rezeki dan pemberian dari suami...ustaz kata, kalau kita sentiasa bersyukur..Allah akan tambahkan nikmat kepada kita suami isteri...saya berdoa, saya boleh buat suami sentiasa tenang dan bahagia bila berada di sisi saya..tak kira waktu susah atau senang...itu harapan saya...

Semoga kehadiran 2011 ni bawa 'sinar baru' untuk kami berdua..diserikan dengan kehadiran seorang cahaya mata yang comel...insyaAllah..akhir sekali...SELAMAT DATANG 2011....

5 comments:

  1. Walau apa jua berlaku..sayang la insan terbaik yang pernah hadir..dan yang terakhir dalam hidup abang..sayang la isteri abang dunia akhirat...LOVE U DEAR...

    ReplyDelete
  2. tahniah.... moga tercapai impian..

    ReplyDelete

NUFFNANG ADVERTISER

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...